خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: مسئولان و گروه فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به‌دلیل برگزاری برنامه‌ای حاوی اهانت به پیامبران «اولوالعزم» عزل و محاکمه شوند.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۵۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در یک ماه اخیر اتفاقات تأسف‌آوری بر دانشگاه رازی کرمانشاه گذشته است اظهار داشت: نمی‌توانم از مسببان رخدادهای اخیر در دانشگاه رازی کرمانشاه بگذرم و تا انتها برخورد با آنها را دنبال می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه کسی نباید اتفاقات و مسئولان این رخدادها در دانشگاه کرمانشاه را تأیید کند تصریح کرد: دو هفته پیش در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به اتفاقات و سخنرانان برنامه‌های دانشگاه رازی کرمانشاه تذکر داده و بیان کردم که مراقب و مواظب باشید.

آیت‌الله علما با بیان اینکه از اوایل آذرماه اتفاقات مشکل‌سازی در دانشگاه رازی کرمانشاه رخداده است خاطرنشان کرد: بیان کردم که مراقبت باشید که چه کسانی را برای سخنرانی به دانشگاه دعوت می‌کنید زیرا در روایت داریم که صحبت و سخنرانی همچون سحر است ولی عکس این تأکیدات به‌وقوع پیوست.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌ای تحت عنوان شب شعر در دانشگاه رازی و توهین به پیامبران بیان کرد: این افرادی که از حقوق بیت‌المال ارتزاق می‌کنند برنامه‌ای در دانشگاه برگزار کرده‌اند که قداست تربیون نماز جمعه اجازه نمی‌دهد آن را بازگو کنم.

علما با بیان اینکه کرمانشاه 10 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است عنوان کرد: کرمانشاه در طول انقلاب اسلامی همواره در برابر دشنمان ایستادگی کرد و هزاران بار بمباران شد و هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که امروز راه شهدا ادامه داشته باشد نه اینکه برخی به خون شهدا بی‌احترامی کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه برنامه شعر دانشگاه رازی را مملو از توهین به پیامبران دانست و تاکید کرد: در درجه نخست به مسئولان و گروه برگزار کننده این برنامه توصیه می‌کنم که توبه کنند زیرا اگر توبه نکنند کارشان به مشکل بر خواهد خورد و در ادامه این گروه فرهنگی باید عزل شده و محاکمه شوند.

علما با بیان اینکه دستگاههای امنیتی مسئول باید اینگونه اقدامات را بررسی کنند بیان کرد: این مسئولان بر سر سفره انقلاب نشسته و از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند تا این‌گونه برنامه‌ها و کارهایی برای بچه‌های مردم به‌وجود بیاورند؟ آن هم در دورانی که مردم مشکلات بسیاری دارند.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت به مناسبت‌های 27 آذر و شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و گفت: این شخصیت برجسته، پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه بود امام راحل(ره) نیز به این موضوع توجه داشت و حوزه و دانشگاهها را مد نظر قرارداد و با ایجاد انقلاب فرهنگی دانشگاه را سروسامان داد.

ارسال نظرات