خبرهای داغ:
روند رو به رشد نرخ بیکاری و رکود در استان کرمانشاه از ابتدای دولت یازدهم همواره ملموس و تیتر یک رسانه های مکتوب و مجازی استان کرمانشاه بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۶۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، روند رو به رشد نرخ بیکاری و رکود در فضای  صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه از ابتدای دولت یازدهم همواره ملموس و تیتر یک رسانه های مکتوب و مجازی استان کرمانشاه بوده است.

 

از سوی دیگر مدیریت های غیر چابک و کم تحرک که به تغییر یک استاندار و انتقادهای گسترده به مدیریت جایگزین انجامیده است نیز از نظر بسیاری از کارشناسان به این پسرفتها دامن زده است.

 

وعده های غیر کارشناسی، تمرکز بر راهکارهای فرعی و غیر اولویت دار و القاء آنها به عنوان راه برون رفت از وضعیت موجود (کوریدور گردشگری و برنامه های سه ساله شهرستانها و...) ، درگیری ها و تنش های سیاسی به جای توجه به مطالبات مردم و... نیز باعث شده که نه تنها مسیر رشد و پیشرفت هموار نشود بلکه چشم انداز سال ۹۶ نیز  از نقطه نسبتا مطلوب فاصله معنا داری داشته باشد.

 

کاهش ده درصدی بودجه کرمانشاه در سال ۹۶

 

احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی کرمانشاه خواستار استفاده از پتانسیل های استان شد و افزود: در سطح کشور بودجه با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده اما بودجه کرمانشاه ده درصد کاهش یافته است.

 

 پروژه های بزرگ نا امید از بودجه و سفر دولت

 

همچنین مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه با اشاره به اختصاص 56 میلیارد تومان اعتبار به پروژه «قطار شهری کرمانشاه» در لایحه بودجه سال آینده، گفت: متاسفانه این میزان اعتبار نسبت به بودجه 65 میلیارد تومانی امسال پروژه، حدود 12 درصد کاهش داشته است.

 

وی گفت: این کاهش اعتبار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه در حالیست که تیم کارشناسی سازمان برنامه و بودجه در آخرین بازدید خود از پروژه نظر مساعدی در خصوص پیشرفت آن داشتند و حتی قول افزایش اعتبار را نیز به ما دادند، اما در نهایت در لایحه بودجه اعتبار این پروژه کاهش داده شد.

 

سعید سلیم ساسانی با بیان اینکه این نحوه اعتباردهی به پروژه قطار شهری کرمانشاه ناامید کننده است، گفت: قطعا با اعتبارات اینچنینی نمی‌توان امید به راه‌اندازی پروژه در موعد مقرر داشت و قطعا سالهای طولانی برای انجام پروژه زمان نیاز است.

 

ساسانی تاکید کرد: دولت در حق این پروژه کم لطفی کرده و حتی در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه این پروژه جزو مصوبات سفر قرار نگرفت.

 
در چنین فضایی مدیران ارشد استان کرمانشاه باتکرار جملات کلیشه ای که قبل از آنها بارها تکرار شده است عملا در بهبود شرایط استان و جدال با مشکلات بزرگ ناکارآمد به نظر می رسند
ارسال نظرات