خطیب جمعه باخرز گفت: عده ای اروپادیده، دانشگاه های کشور را یک فضای علمی و جدا از دین معرفی کردند و دانشگاه ها را از مجموعه های دینی فاصله دادند.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۵۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی امجدی زاده، در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام علی(ع) باخرز، با سفارش به تقوای الهی و دوری از گناهان و تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: از مهمترین اصول تکیه بر جریان وحدت، موضوع ناکار آمدی اختلاف ها  بین امت اسلامی است و وجود اختلافات داخلی، حاصلی برای اسلام نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: اگر با دقت به جریان های موجود در جهان نگاه کنیم، متوجه توطئه های مختلف دشمنان اسلام به خصوص یهود علیه اسلام خواهیم شد. مجموعه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، ده ها  سال است که برنامه ها و توطئه های خود را برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و تضعیف اسلام دنبال می کنند و از ایجاد اختلاف برای نفوذ و سیطره بر کشورهای اسلامی استفاده می کنند.

وی به نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان با استفاده از ایجاد گروه ها و دسته های مختلف در داخل کشور، سعی در تفرقه افکنی و رو در روی هم قرار دادن این گروه ها دارند ولی از این نکته غافل هستند که وقتی موضوع ایستادگی در برابر استکبار جهانی و یهود پیش می آید همه این گروه ها و جریانها متحد و یکپارچه می شوند که این همان درک عمیق از وحدت است و از مهمترین برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که همه فرقه ها و گروه ها  با وجود داشتن برخی اختلافات، در مقابل دشمن، وحدت و انسجام ملی خود را حفظ می کنند.

خطیب جمعه باخرز با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در اوایل انقلاب، عده ای اروپادیده، دانشگاه های کشور را یک فضای علمی و جدا از دین معرفی کردند و دانشگاه ها را از مجموعه های دینی فاصله دادند که این موضوع، حضرت امام (ره) را ناراحت کرد و ایشان با طرح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در سالروز شهادت شهید مفتح، توطئه این افراد را خنثی کردند.

حجت الاسلام امجدی زاده در پایان خطبه های خود با گلایه از کم کاری برخی مسئولین دولتی در شهرستان باخرز گفت: متأسفانه برخی مسئولین دستگاه های دولتی در شهرستان، حوصله شنیدن حرف مردم را ندارند و برخی مردم که در جریان انقلاب زحمت کشیدند، امروز در پرتوی بی توجهی مسئولین قرار گرفته اند که این یک گناه نابخشودنی است. من بارها از مدیران استانی خواسته ام که مسئولین ضعیف را به شهرستان باخرز نفرستید و همین جا به این عده از مسئولین اعلام می کنم اگر انگیزه خدمت به مردم را ندارید از شهرستان بروید.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها