امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: وحدت در حوزه و دانشگاه به معنای دو بال یک پرنده است که به موازات هم برای پیشرفت و رشد جامعه اسلامی تلاش می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۶۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه با تبریک هفته وحدت، این ایام را فرصتی مغتنم برای تبیین مواضع مشترک مسلمانان دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به دور از مسائل قومی و مذهبی دارای مشترکات فراوانی است که در محافل و مناسبت ها با تبیین و ترویج این مسائل درخت تنومند اسلام پر بار تر خواهد ماند.
 
وی ادامه داد: در طول تاریخ هر جا امت اسلامی از مشترکات غفلت کرده و به اختلافات پرداخته ضرر کرده و این در حالی است که دشمن به دنبال از بین بردن اساس اسلام است.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی اذعان کرد: شیعه انگلیسی و تسنن وهابی و تکفیری هر دو عامل استکبار و در صدد خشن جلوه دادن چهره اصیل اسلام هستند و می طلبد امت اسلامی با اتحاد و وحدت رویه این توطئه جبهه استکبار را خثی کنند.
 
عصمتی، پیروزهای جبهه مقاومت در حلب را قابل تبیین و بررسی دانست و بیان داشت: جبهه استکبار تمام برنامه ها و امکانات خود را بوسیله تکفیری ها تجهیز کرد تا زنجیره مقاومت در منطقه غرب آسیا از بین برود و این در شرایطی است که آنها از روحیه جهادی، انقلابی و شهادت طلبی جبهه مقاومت غافل شده بودند.
 
وی تشکیل دولت نجات ملی در یمن را یکی دیگر از دستاوردهای مقاومت عنوان کرد و افزود: تشکیل دولت نجات ملی در یمن از موفقیت های تفکر انقلابی و جهادی و روحیه مقاومتی می باشد و این تفکر در یمن در حال نتیجه دادن است و بزودی امت اسلامی از میوه شیرین آن بهره مند می شود.
 
امام جمعه تربت حیدریه به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت در حوزه و دانشگاه به معنای دو بال یک پرنده است که به موازات هم برای پیشرفت و رشد جامعه اسلامی تلاش می کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها