آیت‌ الله نعیم‌آبادی:

شکست تروریست‌ها در حلب پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت است/ امام(ره) مانع اختلاف‌افکنی میان حوزه و دانشگاه شد

خطیب جمعه بندرعباس گفت: شکست مفتضحانه تروریست‌ها در حلب اتفاق بزرگی در تحولات منطقه به شمار می‌رود که نشانه اقتدار جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۹۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: قرآن اساس دین و زندگی ما مسلمانان و چراغ راه بشر برای سعادت خویش در دنیا و آخرت است اما دشمنان اسلام به دنبال تضعیف این کتاب آسمانی و انسانی خواندن آیات آن هستند اما از این اصل غافلند که اگر قرآن کلام خدا نبود، نمی‌توانست وسیله هدایت و سند عزت مسلمانان باشد.

وی افزود: قرآن کلام خداست که به وسیله جبرئیل بر قلب رسول خدا وحی شده است و در قرآن نیز آمده که اگر مشرکان قادرند یک آیه نظیر قرآن بیاورند اما همه آنها عاجزند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قرآن نشأت یافته از علم خداست و جز خدای یگانه خدایی وجود ندارد، افزود: اگر ما مسلمانان به آیات الهی متوسل شده و سیره رسول خدا را سرمشق زندگی شخصی و اجتماعی خویش قرار دهیم، به سعادت و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه دست خواهیم یافت.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه به هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام اشاره و گفت: دشمنان همواره از وحدت شیعه و سنی هراسناک‌ بوده‌اند و بارها دیده‌ایم که چگونه میان کشورهای اسلامی دست به توطئه و حیله می‌زنند تا کشورهای اسلامی را به جنگ میان یکدیگر بکشانند.

وی از پیروزی‌های جبهه مقاومت در غلبه بر تروریست‌های تکفیری در جبهه حلب به عنوان یک دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت یاد کرد و عنوان داشت: کشوری مانند قطر که 5 سال حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های تکفیری کرده است، عزای عمومی اعلام کرده و شاهد دست و پا زدن‌های جبهه استکبار برای نجات دادن تروریست‌ها هستیم اما به لطف خداوند، تروریست‌ها به پایان راه رسیده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس به روز حمل و نقل در 26 آذرماه و سالروز لبیک تاریخی رانندگان و کامیون‌داران کشورمان به پیام امام خمینی (ره) در تخلیه بار از بنادر کشورمان اشاره و خطاب به رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل و نقلی حاضر در نماز جمعه امروز بندرعباس گفت: همان روحیه انقلابی که در آن سال‌ها به کمک کشور آمد را با جدیت تداوم دهید و دولت نیز موظف است که شرایط آسان حمل بار و کالا را در کشور بخصوص برای رانندگان فراهم کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی به سختی کار رانندگان در شرایط آب و هوایی مختلف و دور از خانه و خانواده برای کسب روزی حلال اشاره و اظهار کرد: مسؤولیت مهم و سختی بر دوش جامعه حمل و نقل کشور قرار دارد اما این مسؤولیت تاکنون به خوبی ایفا شده است.

وی در ادامه به بروز اختلاف میان شرکت کشتی‌سازی و شرکت کشتی‌رانی در هفته‌های اخیر اشاره و از استاندار هرمزگان که در مراسم نماز جمعه امروز حاضر بود، خواست تا با دعوت از مدیران این دو مجموعه نسبت به حل اختلاف و رفع مشکل پیش آمده اقدام کند.

امام جمعه بندرعباس در پایان به سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره و تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی کرده‌اند تا بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کنند اما این شهید بزرگوار و دیگر علما و اندیشمندان و اساتید انقلابی و هوشیار در تبعیت از امام خمینی(ره) مانع از توطئه دشمنان شدند و اکنون حوزه و دانشگاه در خدمت به ملت ایران در مسیر انقلاب قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار