رادیو فرانسه در گزارشی عنوان کرد که اسرائیل می خواهد با خرید هواپیمای آمریکایی "اف-٣۵"، خود را در مقابل موشک‌های "اس-٣٠٠" ایران بیمه کند
کد خبر: ۸۷۹۳۲۱۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج
رادیو فرانسه در گزارشی عنوان کرد که اسرائیل می خواهد با خرید هواپیمای آمریکایی "اف-٣۵"، خود را در مقابل موشک‌های "اس-٣٠٠" ایران بیمه کند.

بر طبق این گزارش، تا چند روز دیگر اسرائیل نخستین هواپیماهای جنگی "اف-٣۵" را از آمریکا تحویل خواهد گرفت. این هواپیماها که یکی از پیشرفته‌ترین محصولات نظامی آمریکاست به کشورهای دیگر نیز فروخته خواهد شد، اما اسرائیل نخستین کشوری است که آنها را در اختیار می‌گیرد.

سازندگان آمریکایی می‌گویند که در طراحی "اف-٣۵"، مقابله با همۀ تسلیحات موجود در خاورمیانه منظور شده است.

رسانه های غربی مدعی شدند که روز دوشنبه ١٢ دسامبر/٢٢ آذر، دو فروند هواپیمای محصول کارخانۀ آمریکایی "لاکهید مارتین" به ارتش اسرائیل تحویل داده شده است. هر هواپیمای اف-٣۵" نزدیک به ١٢٠ میلیون دلار ارزش دارد. تنها کلاه خلبانی این هواپیما که با شراکت یک مؤسسۀ اسرائیلی طرح و ساخته شده، ٣٨٠ هزار یورو قیمت دارد.

گزارشگر رادیو فرانسه عنوان کرده است که هنوز نقائص و اشکالاتی در این هواپیما دیده شده است. از جمله گفته می‌شود که اگر وزن خلبان کمتر از ٦٢ کیلو باشد، سیستم اضطراری پرتاب اتوماتیک وی به بیرون هواپیما، کشنده خواهد بود. اما مسئولان "لاکهید مارتین" اطمینان داده‌اند که اشکالات فنی بزودی برطرف خواهد شد.

اسرائیل قصد دارد در نهایت ۵٠ فروند از این مدل هواپیمای جدید بخرد.

مسئولان کارخانۀ "لاکهید مارتین" گفتند که اف-٣۵ با در نظرداشت آخرین تکنولوژی‌های موجود در منطقۀ خاورمیانه ساخته شده است. به عبارت دیگر، خرید این هواپیماها به اسرائیل اجازه خواهد داد که برتری نظامی خود را در منطقه حفظ کند. "اف-٣۵" همچنین "پاسخی" خواهد بود به موشک‌های "اس-٣٠٠" که ایران از روسیه خریداری کرده است. روس‌ها موشک‌های "اس-٣٠٠" و مدل پیشرفته‌تر یعنی "اس-٤٠٠" را در سوریه نیز مستقر کرده‌اند.

یکی دیگر از وظایف هواپیماهای جدید اسرائیل که کم کم جای "اف-١٦"های قدیمی را می‌گیرد، نظارت بر فعالیت‌های حزب‌الله لبنان خواهد بود.

ارسال نظرات