خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی نسبت به صدور مجوز کتاب اقدام نمی‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نسبت به صدور مجوز کتاب اقدام نمی‌کند.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۴۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ضمن ابراز گلایه از انتشار خبری با تیتر"تریبون و جلسات فرهنگی در اختیار یک ملحد" که در آن از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به دلیل انتشار کتاب فوق در آذربایجان غربی نقد شده است، اظهار داشت: خبر فوق کذب محض بوده و کتاب مذکور در استان آذربایجان غربی منتشر نشده بلکه ناشر کتاب فوق خارج از استان بوده و مجوز آن از آذربایجان غربی اخذ نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی نسبت به انتشار مجوز کتاب اقدام نمی‌کند، ادامه داد: اقدامات اولیه و کار مقدماتی برای انتشار کتاب فوق نیز حتی در استان آذربایجان غربی صورت نگرفته است.

این مسؤول در ادامه به رونمایی از این کتاب اشاره کرد و توضیح داد: رونمایی از این کتاب نیز توسط اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان غربی انجام گرفته است و از رونمایی آن اطلاعی نداریم.

کریمی تبیین کرد: به دنبال رونمایی از کتاب مذکور جهت رفع دغدغه برخی اصحاب فرهنگ و هنر استان آذربایجان غربی به صورت مکتوب پیگیری لازم از استان صادر کننده مجوز کتاب جهت پاسخگویی به نحوه صدور مجوز انجام گرفته است و انشاالله ضمن دریافت پاسخ لازم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشریح کرد: در خصوص تجلیل از نویسنده کتاب مذکور و سخنرانی وی نیز گفتنی است که اولا مراسم رونمایی پس از تاریخ برگزاری مراسم مرحوم شامی و رونمایی آن در هفته کتاب اتفاق افتاده اما مراسم مرحوم شامی در خرداد ماه انجام گرفته است و نویسنده این کتاب نیز سخنران مراسم نبوده بلکه با دعوت مجری برنامه دقایقی، از خاطرات خود با مرحوم شامی را که در آن جلسه خود شامی نیز حضور داشت خاطراتش را بیان کرد و به هیچ وجه سخنرانی مراسم تکریم و بزرگداشت نبود.

کریمی اعلام کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن تکذیب موضوع، به خود این اجازه را می‌دهد که پیگیر موضوع از طریق مراجع قانونی باشد البته ضروری است خبرگزاری ها قبل از انتشار اخبار این چنینی با هماهنگی همکاران استانی خود، ضمن انجام مصاحبه اقدام کرده تا یک مطلب غیر واقع و کذب منتشر نشود.

ارسال نظرات