خبرهای داغ:
ششمین نمایشگاه خوشنویسی هادی پناهی منش با عنوان یادگار قلم در نگارخانه شهر قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۵۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
نمایشگاه خوشنویسی یادگار قلم در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ششمین نمایشگاه خوشنویسی هادی پناهی منش با عنوان «یادگار قلم» عصر امروز همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) با حضور یدالله کابلی خوانساری چهره ماندگار خوشنویسی در نگارخانه شهر قم افتتاح شد.

هادی پناهی منش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یادگار قلم با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 24 اثر خوشنویسی به نمایش گذاشته شده که 12 اثر خط شکسته و 12 اثر هم خط نستعلیق است، آثار هم غالبا با قلم درشت نگارش شده است.

وی ادامه داد: مضامین آثار نمایشگاه یادگار قلم عمدتا مذهبی است، البته تعدادی شعر هم در آثار این نمایشگاه دیده می‌شود، معمولا در نمایشگاه‌هایی که هنرمندان برگزار می‌کنند، یک خط بیشتر وجود ندارد، اما نمایشگاه یادگار قلم تلفیقی است و هم خط شکسته و هم خط نستعلیق در آن دیده می‌شود.

عضو انجمن خوشنویسی قم افزود: غالب آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه یادگار قلم مضامین مذهبی و قرآنی دارد و این ویژگی، نمایشگاه یادگار قلم را از نمایشگاه‌های دیگر متمایز می‌کند.

یدالله کابلی خوانساری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یادگار قلم با اشاره به احساس خود در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که در روز میلاد رسول اکرم(ص) به شهر قم آمدم و از نمایشگاه آثار هادی پناهی منش با نام یادگار قلم بازدید کردم، او در خط شکسته و نستعلیق قابلیت‌های هنری زیادی دارد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه یادگار قلم با توجه به ابعاد کارها و خلاقیت‌های هنری مستلزم قابلیت و کوشش زیاد خالق آن است، هادی پناهی منش در تمام آثار این نمایشگاه چه در خط شکسته و چه در خط شکسته موفقیت خوبی را در ارائه آثار داشت، به هر حال برگزاری نمایشگاه یادگار قلم جای خوشحالی دارد.

عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران افزود: با توجه به مسوولیتم هر هفته به یک شهرستان می‌روم و به اقصی نقاط کشور رفته ام، جوانان هنرمند امروز مایه عزت و آبروی خوشنویسی کشور هستند، نمایشگاه یادگار قلم هم یک نمایشگاه خوب است و چنین نمایشگاهی می‌تواند در خدمت اشاعه هنر خوشنویسی باشد.

نمایشگاه یادگار قلم از روز شنبه 27 آذرماه به مدت 10 روز در نگارخانه شهر سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به آدرس خیابان شهید دل آذر روبروی منبع آب برپا است.

ساعت بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها ساعت 16 تا 19 است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها