امام جمعه هرات مطرح کرد:

آزادی حلب نمادی از وحدت شیعه و سنی/مهمترین رمز پیروزی بر دشمنان اسلام وحدت جهان اسلام است

امام جمعه هرات از پیروزی‌های جبهه مقاومت در غلبه بر تروریست‌های تکفیری در جبهه حلب به عنوان یک دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت یاد کرد و عنوان داشت:نبرد حلب نمادی از وحدت شیعه و سنی است .
کد خبر: ۸۷۹۳۲۷۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: بهترین توشه سفر آخرت تقوا الهی است.

وی افزود: مسلمانان باید در کنار رعایت تقوا الهی حق تقوا را رعایت کرده و از انجام دادن محرمات ،مکروهات و شبهات پرهیز کنند.

جعفری ضمن تیریک ولادت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) وامام جعفر صادق (ع) گفت: خداوند برای هدایت و راهنمای انسانها پیامبرانی برگزید، که زندگیشان سراسر الگو است.

وی با اشاره به ویژگی های پیامبر(ص)، خوش خلقی را از ویژگی های بارز ایشان برشمرد.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به ذکر مطالبی درباره وحدت پرداخت.

وی رمز موفقیت مسلمانان را چنگ زدن به ریسمان الهی که نشات گرفته از اسلام،پیامبر،قرآن،قبله و نماز بیان کرد و این ویژگی ها را در بین تمام مسلمانان مشترک دانست.

امام جمعه هرات از پیروزی‌های جبهه مقاومت در غلبه بر تروریست‌های تکفیری در جبهه حلب به عنوان یک دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت یاد کرد و عنوان داشت:نبرد حلب نمادی از وحدت شیعه و سنی است .

وی افزود:این اتفاق بزرگ می تواند سرمنشا پیروزی های بعدی دنیای اسلام بر دنیای تکفیر و کفر باشد

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: تنها مساله ای که می تواند مسلمانان مظلوم و کشورهای اسلامی را از شر استکبار در منطقه رها کند وحدت است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به سخنان معظم رهبری در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی اظهار داشت: مهمترین تاکید رهبری اعتماد نکردن به شیطان بزرگ آمریکا بود که به گفته ایشان هر موقع به این مسکتبر اعظم اعتماد کردیم ضرر کردیم.

وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب مسلمانان جهان میتوانند بر تکیه بر اعتماد و وحدت اسلامی اسرائیل را نابود و جهان را به تسخیر خود در آورند.

خطیب نماز جمعه هرات به اجلاس سراسری نماز اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه مقوله نماز امروزه در جامعه و خانواده ها کم رنگ شده است و والدین باید در این زمینه تلاش و همت مضاعف داشته باشند.

وی افزود: باید جایگاه نماز را به طور شایسته به جوانان و نوجوانان بشناسیم.

جعفری با محکوم کردن سخنان نخست وزیر انگلستان اظهار داشت: مسئولین امور خارجه کشورمان باید نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داده و با پایین اوردن سطح مناسبات با این کشور دخالت های آنان را بی پاسخ نگذارند.

حجت الاسلام جعفری در پایان از ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار