به گزارش مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت :
نمایشگاه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با نمایش ۶۰۰ اثر در بخش‌های نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی شامگاه دیروز در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد و تا ۲۰ دی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۱۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، نمایشگاه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با نمایش ۶۰۰ اثر در بخش‌های نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی از ۲۰ آذر در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد و تا ۲۰ دی ادامه دارد.

*هنر مقاومت در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است

سردار محمدرضا نقدی پس از بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: مقاومت موضوع بسیار مهم و از دغدغه‌های هنرمندان آزادی‌خواه و روشن‌بین دنیا است تا دردهای مظلومین و حس و روح مقاومت را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: در این رابطه بسیجیان هم پناهگاه هنرمندان آزادی‌خواه دنیا شده‌اند؛ همان طور که دیدیم این دوره برجسته‌تر از دوره‌های قبل درخشیده است و با افزایش ۲۰ درصدی نزدیک به ۵ هزار اثر به جشنواره جهانی هنر مقاومت رسیده که هزار و ۵۰۰ اثر آن بین‌المللی و مربوط به ۷۱ کشور دنیا است.

سردار نقدی یادآور شد: تعداد قابل توجه آثار رسیده از سوی هنرمندان دنیا به جشنواره هنر مقاومت، نشان می‌دهد که هنر مقاومت در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است. دوره اول و دوم آثار جنبه‌های فنی داشت که قابل درک و فهم عموم مردم نبود و بیشتر هنرمندان حرفه‌ای می‌توانستند آن را تفسیر کنند؛ اما در این دوره بسیاری از آثار به مردم نزدیک شده است.

وی بیان داشت: آثار این نمایشگاه علاوه بر نشان دادن دردهای مظلومان، ایده برای ایستادگی و مقاومت می‌دهد. بر همین اساس باید بتوانیم جنبه رسانه‌ای قوی‌تری به این کار بدهیم چراکه شاید بسیاری از هنرمندان دنیا که حرف در عرصه مقاومت دارند، از این حرکت بی‌اطلاع هستند. این حرکت می‌تواند به ۱۵۰ کشور و حتی تمام کشورهای دنیا توسعه یابد.

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین درخصوص محتوای آثار چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت و انتقال پیام اصلی مقاومت، خاطرنشان کرد: آثاری که از هنرمندان دنیا به این جشنواره آمده، به مواضع داعش و آل سعود و ارتباط صهیونیسم با آل سعود و آمریکا و اروپا علیه مسلمانان پرداخته که حرف‌های شفاف در عرصه مقاومت است.

وی افزود: در گذشته در بحث مقاومت بیشتر نمادهای کلی وجود داشت که امروز این بحث تعمیم پیدا کرده است و امیدواریم اهالی هنر برای عرصه مقاومت وقت بیشتری بگذارند.

* معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در روز ۱۸ دی

محمد حبیبی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت درباره آثار این جشنواره گفت: ۴ هزار و ۳۶۲ اثر از ۷۱ کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است که یک سوم این آثار مربوط به هنرمندان بین‌المللی است.

وی افزود: در نمایشگاه این رویداد هنری، ۱۵۰ اثر نقاشی، ۱۰۰ پوستر، ۲۵۰ اثر کارتون و کاریکاتور و ۷۰ اثر حجمی دیده می‌شود که این ۶۰۰ اثر طی دو مرحله داوری انتخاب شده است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت بیان داشت: بخشی از داوری آثار برای معرفی برگزیدگان انجام شده و داوری نهایی به زودی صورت می‌گیرد؛ برگزیدگان نیز روز ۱۸ دی ماه در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

* نمایشگاه هنر مقاومت وارد شبکه‌های اجتماعی شود

محمدحسین نیرومند درباره نمایشگاه گفت: این آثار باید با مخاطب نزدیک شود که رسانه و شبکه‌های مجازی نقش مهمی در این ارتباط دارد؛ اشکال کار نمایشگاه این است که در محفلی برگزار می‌شود و بعد آن را جمع می‌کنند.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه آثار خوبی با بضاعت هنرمندان انقلابی دیده می‌شود که باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

ارسال نظرات