امام جمعه پارس آباد مغان گفت: در حالي كه نمايندگان جمع شده و به همراه نماينده دولت به منطقه مي آيند، بايستي نمايندگان ما هم احساس وظيفه كرده و در منطقه حاضر شوند.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۲۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، حجت‌الاسلام سيد سعيد رشادي ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای پارس آباد ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تشریح سجایای پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: بهترین زاد و توشه برای همه انسان‌ها تقوای الهی است.

وي با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: امروز راه نجات اسلام و مسلمانان الگوگيري از سیره پیامبر اسلام (ص) و تمسك به قرآن و اهل بيت است.

رشادي، امام صادق(ع) را بنيانگذار مكتب شيعه دانست و افزود: امام صادق(ع) با تربيت 4 هزار دانشمند، وظیفه مهم و حساس خود در نهضت بیدادگری امت اسلامی را انجام داد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در سال 58 و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه است و در حالي كه دشمنان نظام اسلامي، حوزه و دانشگاه را در مقابل هم قرار داده بود اين شهيد مفتح بود كه در راه رسیدن به اهداف عالیه دینی و اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نشد و باعث پيوند اين دو نهاد شد.

وي با اشاره به اجرايي شدن تحريم هاي 10 ساله آمريكا عليه ايران، دامن زدن بیش از اندازه به مساله تحریم ها و مانور دادن صداوسيما روي اين قضيه كه چرا آمريكا دوباره تحريم كرد و يا اينكه چرا به تعهداتش در برجام عمل نكرد را كار اشتباهي دانست و گفت: در حالي كه تحريم ها براي كشور قوت داده و طي 37 سال در نتيجه همين تحريم ها كشور به قله پيشرفت رسيده، چه لزومي دارد روي آن مانور داده و با چنين حركاتي نقطه ضعفي به دشمن دهیم.

خطيب جمعه پارس آباد در ادامه درگذشت شاعر پرآوازه مغاني استاد بختيار عليمرادي را تسليت گفت.

رشادي با اشاره به مساله نظافت و توجه به زيباسازي شهر، بر لزوم همكاري همه شهروندان در حفظ زيبايي و نظافت محل زندگي تاكيد كرد و افزود: نباید احساس کنیم که نظافت شهر حتما به عهده شهرداری است بلکه باید همه مردم در این خصوص اداي تکلیف كرده و در نظافت و زيباسازي شهر هم كنند.

امام جمعه پارس آباد به سفر محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه به اردبيل و جلسه او با مسوولان ارشد استان اشاره كرد و گفت: در اين سفر اعتبارات خوبي به برخي بخش هاي عمراني از قبيل راه آهن اردبيل - ميانه، سد کوثر و سد عنبران و ... داده شد، اما در مورد مغان هيچگونه بودجه اي به ميان آورده نشد.

رشادي با بيان اينكه جاده مواصلاتي مغان - اردبيل به قتلگاه تبديل شده كه هر روز دو يا سه تصادف منجر به فوت در اين راه مي شود، تصريح كرد: در حالي كه دو بانده كردن راه مواصلاتي اين منطقه چندين سال است كه جزء برنامه هاي دولت بوده اما هنوز اجرايي نشده و زمين مانده و در اين ارتباط هيچ كس كاري انجام نداده است.

وي با اعلام اينكه نمايندگان مغان هم در رابطه با اين موضوع هيچگونه اقدامي انجام نداده و كوتاهي كرده اند، گفت: در حالي كه تمام نمايندگان جمع شده و به همراه نماينده دولت به منطقه مي آيند، بايستي نمايندگان ما هم احساس وظيفه كرده و در منطقه حاضر شوند و با طرح مشكلات و موانع پيش روي پروژه ها، با قاطعيت از نماينده دولت و وزرا توضيحات خواسته و پيگير بودجه براي آن باشند.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اينكه به سكوت و مودب بودن نماينده پول نمي دهند، خطاب به نمايندگان مغان گفت: شما نمايندگان مردم در مجلس هستيد و بايستي پيگير حل مشكلات منطقه بوده و در اين ارتباط پيشگام باشيد.

رشادي خاطرنشان كرد: مشكلات ما از بابت نبود راه ايمن بوده كه مردم از اين بابت سختي زيادي مي كشند و ما اين خواسته را به جد از دولت طلب مي كنيم كه عمليات دو باند كردن جاده مغان - اردبيل را جزء اولويت اصلي خود قرار دهند.

وي از برگزار كنندگان جلسه حفاظت از منابع طبيعي در شهرستان پارس آباد از جمله دادگستري كل استان قدرداني كرد.

ارسال نظرات