خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسناتی با تبریک ایام وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) درباره رسالت پیامبر اکرم و ائمه اطهار، گفت: انبیا آمدند تا شمشیرها را از دست بشریت بگیرند و قلم به دست آن‌ها دهند تا اندیشه‌ها و روح تعقل در بشریت شکوفا شود.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۳۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در جلسه شورای استانی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان که عصر پنجشنبه در محل دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) زنده کردن اندیشه‌ها و رشد تعقل در بشریت است.

وی در ادامه بیان داشت: انسان خلیفه الهی در روی زمین است و انبیا آمدند تا شمشیرها را از دست مردم بگیرند و قلم دهند تا اندیشه‌ها و باورهای مردم رشد کند و زنده شود.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند خطاب به مؤمنان نزاع‌ها و فتنه‌ها را مایه خیر بیان می‌کند، افزود: میدان‌های آزمایش الهی هر چند به ضرر انسان باشد، همه برای انسان غنیمت است همانند داستان برجام که باید گویی پیش می‌آمد تا ملت در این میدان نیز آبدیده شود و اگر از این میدان‌ها درس نگیریم، همه‌اش خسران و خسارت است.

وی مشکل اصلی بشری را غفلت برشمرد و بیان کرد: همه ضرباتی که بشر می‌خورد، از غفلت است «لَهُم‌ْ قُلُوب‌ٌ لاَ يَفْقَهُون‌َ ... لاَ يُبْصِرُون‌َ ... لاَ يَسْمَعُون‌َ ... أُولَئِك‌َ هُم‌ُ الْغَافِلُون‌َ» که خداوند این سه ابزار را برای شناخت قرار داده است، که اگر از این سه ابزار استفاده نکند جز غافلین خواهیم شد.

دارایی‌های یک ملت، وحدت مردم در سایه ایمان است

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه درباره رسالت بسیج در جامعه نیز بیان داشت: مجموعه‌هایی چون اقشار بسیج، مجموعه‌های دلگرم کننده‌ای هستند و رسالت چنین مجموعه‌هایی خیلی بالاست چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بسیجی بودن یک امر الهی و الهام الهی به قلب امام خمینی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دارایی یک ملت هیچ‌گاه دارایی‌های مادی نیست، چنان که امام در اوج دفاع مقدس، گفت به این فتح‌ها نبالید که فتح بزرگ، قلب جوانانی است که به توحید فتح شده است و قیمتی‌ترین دارایی یک ملت است که سبب اتحاد و همدلی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذي أَيَّدَكَ بِنَصرِهِ وَ بِالمُؤمِنينَ» گفت: خداوند به پیامبرش می‌گوید من تو را با دو چیز پیروز کردم که هر رهبر جامعه‌ای باید به این دو نکته توجه کند که یکی از این عوامل، قدرت مردم جامعه است که خداوند می‌فرماید مؤمنینی را در رکاب تو قرار دادم تا با آن‌ها پیروز شوی.

وی اصلی‌ترین عامل برای پیروزی در دوران کنونی را ثبات قدم بیان کرد و افزود: در دوران ائمه اطهار و پیامبر اکرم(ص) یاران فراوانی وجود داشتند، ولی تنها آنانی باقی ماندند که در راه ثبات قدم داشتند و در شرایط کنونی با وجود لغزشگاه‌های متعدد، وظیفه اصلی ما ثبات قدم در راه اسلام و انقلاب است.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه با تأکید نسبت به حسن انجام وظیفه در مسؤولیت‌های مختلف بیان داشت: شما بسیجیان می‌توانید الگوی خوبی برای دیگران مسؤولان باشید که به جای اینکه پست و سمت برای شما زینت باشد، شما برای مسؤولیتی که دارید، زینت باشید همان‌گونه که در زمان خلافت حضرت علی یکی از یارانش گفت، تو خلافت را زینت دادی و این مهم‌ترین اصل در دوران کنونی است.

وی در ادامه افزود: مهم این است به جایگاهی برسیم که مسؤولیت‌ها فقط جایگاه خدمت و تلاش باشد و مجموعه و اقشار بسیج جزء افق‌ها و قله‌های بلند جامعه است که با همت و تلاش و نظم خود الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشند.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها