یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
دکتر حیدرپور گفت: اختلاف طبقاتی یکی از عواملی است که در افزایش افسردگی و بی اعتمادی مردم تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۹۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش ناامیدی در بین جوانان و پیامدهای آن اظهار داشت: مسئله یأس و افسردگی در میان اقشار مختلف جامعه مخصوصاً جوانان یک پدیده اجتماعی است که متغیرهای مستقل زیادی در آن نقش دارند.

وی افزود: اختلاف طبقاتی یکی از عواملی است که در افزایش افسردگی و بی اعتمادی مردم تاثیر بسیار زیادی گذاشته است؛ هر جامعه ای برای رفع این مشکل تمهیداتی را می اندیشد تا یاس و ناامیدی به وجود نیاید.

این جامعه شناس تصریح کرد: در جامعه ما اختلاف طبقاتی و عوامل دیگری دست به دست هم داده اند و افسردگی و یأس را در جامعه افزایش داده اند؛ با شرایط فعلی جامعه و رکود و تحریم ها در کشور، جوانان هیچ چشم انداز مثبتی را در پیش روی خود نمی بینند و دچار سرخوردگی عمیقی شده اند.

دکتر حیدرپور با اشاره به راهکارهای کاهش افسردگی و ناامیدی در جوانان گفت: همه کارگزاران، روشنفکران، نخبگان و مسئولانی که در جایگاه سیاسی و فرهنگی هستند باید اقدام اساسی در این رابطه انجام دهند، سیستم مدیریتی کشور ما باید اصلاح شود. باید از حقوق های کلان 200 میلیونی برخی مسئولان و فساد های مالی جلوگیری شود وقتی یک جوان اینها را می بیند ناامید و سرخورده می شود لذا باید یک هماهنگی و همکاری بین مسئولان باشد تا مشکلات جوانان برطرف شود.


ارسال نظرات