رسانه های عربی و غربی سنگ تروریست های حلب را به سینه می زنند
همزمان با روزهایی که نیروهای مقاومت پیروزی شیرین در حلب را جشن گرفته اند رسانه هایی که دست در کاسه ی دشمنان دارند با سمپاشی رسانه ای سعی دارند کامشان را تلخ کنند
کد خبر: ۸۷۹۳۵۱۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج همزمان با روزهایی که نیروهای مقاومت پیروزی شیرین در حلب را جشن گرفته اند رسانه هایی که دست در کاسه ی دشمنان دارند با سمپاشی رسانه ای سعی دارند کامشان را تلخ کنند.
حلب به كانون توجه‌هاي جهاني تبديل شده، در حالي كه طرفداران مقاومت از اين پيروزي سرنوشت ساز غرق در شادي هستند دشمنان مقاومت تلاش مي‌كنند با سمپاشي‌هاي رسانه‌اي اين پيروزي را تلخ كنند. هر چند ناظران تأكيد دارند حناي اين رسانه‌ها ديگر رنگي ندارد و حملات تبليغاتي آنها نخواهد توانست واقعيت بر روي زمين را تغيير دهد.
 نگاهي به عملكرد رسانه‌هاي عربي و غربي نشان مي‌دهد كه آنها هنوز نتوانسته‌اند شكست گروه‌هاي مسلح تحت حمايت خود را در نبرد حلب هضم كنند. دستگاه‌هاي رسانه‌اي غربي و عربي تصاويري گسترده از آنچه قتل‌عام غيرنظاميان در حلب مي‌خوانند منتشر كرده‌اند. شبكه‌هاي خبري بي‌بي سي، سي ان ان و غيره طي چند روز گذشته به نقل از منابع ناشناس و مجهول بارها مدعي شدند كه بيش از 80 غيرنظامي از جمله 18 زن و كودك توسط ارتش سوريه در شرق حلب به صورت ميداني اعدام شدند. به رغم جنجالي كه درباره قتل عام غيرنظاميان در حلب منتشر شده هيچگونه سند و شاهدي در اين زمينه وجود ندارد و تصاويري كه منتشر شده‌اند جعلي هستند. حملات تبليغاتي و استفاده از اخبار و تصاوير جعلي عليه محور مقاومت تنها به رسانه‌هاي دسته جمعي محدود نمي‌شود، بلكه در شبكه‌هاي مجازي مثل توئيتر و فيس‌بوك اين حملات به مراتب بيشتر هستند چراكه انتشار و جعل اخبار در اين شبكه‌ها آسان‌تر و سريع‌تر صورت مي‌گيرد.
 به رغم اقدامات و مواضع خصمانه دولت‌هاي غربي، متحدان دمشق خود را براي مرحله‌اي جديد آماده مي‌كنند تا بتوانند هر چه زودتر صلح را در سوريه برقرار كنند. ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه تأكيد كرد كه گام بعدي در مورد سوريه آتش‌بس سراسري در كل اين كشور است. رئيس‌جمهور روسيه با اشاره به رايزني با رئيس‌جمهور تركيه در مورد حلب، افزود: با اردوغان به توافق رسيديم كه پيشنهاد آغاز دور جديدي از گفت‌وگو‌ها را به طرف‌هاي درگير در سوريه ارائه دهيم. ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل از ترتيب دادن مذاكرات بين دولت سوريه و مخالفان چه داخلي و چه خارجي خبر داد كه هدف از آن ايجاد توافق گسترده سوري درباره ايجاد راهكار سياسي براي بحران بود. در همين حال، بهرام قاسمي سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان از برگزاري نشست سه‌جانبه وزراي خارجه ايران، روسيه و تركيه درباره بحران سوريه در مسكو خبر داد. اين نشست قرار است هفتم دي ماه برگزار شود.
ارسال نظرات