گفتگوی رییس موساد و تیم جدید ترامپ در مورد توافق هسته ای؛
رئیس موساد و یک هیئت امنیتی با برنامه ریزی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور دیدار با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و گفتگو در مورد موضوعات امنیتی به این کشور سفر کردند.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۶۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، یوسی کوهن، رئیس موساد در سفری مخفیانه به منظور دیدار با کارکنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و گفتگو با آنها درمورد مسائل امنیتی ازجمله توافق هسته‌ای ایران، جنگ داخلی سوریه، تهدیدات امنیتی و موضوع فلسطین به آمریکا سفر کرد.

هیئت امنیتی همراه کوهن را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سازماندهی کرد و سرپرستی آن را یاکوف ناگل رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل بر عهده داشت. ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا نیز در این دیدارها، حضور داشت.

دو طرف همچنین درباره کنفرانسی منطقه‌ای به میزبانی مصر و دیگر ابتکار عمل هایی که در دستورکار بود از جمله ابتکارعمل سازمان ملل که فلسطینیان و نیوزیلند آن را مطرح کردند، صحبت کردند.

مقامات اسرائیلی همچنین سعی کردند با ترامپ ارتباط برقرار کنند و از او بخواهند برخلاف اوباما عمل کند و پیشنهاد فلسطینیان را که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است، وتو کند.به گزارش تسنیم، انتظار می رود این پیشنهاد پیش از 20 ژانویه که اوباما کاخ سفید را ترک می کند، به رای گذاشته شود. در این پیشنهاد درخواست شده است بر شهرک‌ها، برچسب غیرقانونی زده شود و به طور ضمنی از جامعه بین المللی می خواهد اسرائیل را بایکوت کند.

ارسال نظرات