خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با رئیس سازمان صنایع و معادن استان قزوین بر ضرورت ایجاد شغل برای توانمندسازی و استقلال معیشتی مددجویان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۶۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی پرزحمت رئیس سازمان صنایع و معادن استان قزوین در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از تلاش های کمیته امداد بیان کرد: شاید روزی که کمیته امداد تأسیس می شد اهمیت و جایگاه این نهاد محسوس و ملموس نبود ولی امروز وقتی به خدمات امداد نگاه می کنیم این اهمیت را درمی‌یابیم.

وی ادامه داد: امروز کمیته امداد با گذشته تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که تجربه این نهاد پشتوانه ای بزرگ برای نظام است از طرفی تلاش های این نهاد اعتماد مردمی را فراهم کرده است که بستر خدمات گران سنگی است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان قزوین اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی در استان قزوین تعطیل شده اند که مجتمع اقتصادی کمیته امداد می تواند برای فعال سازی واحدهای تولیدی غیرفعال اقدام کند تا برای اشتغال زایی خانواده های بی بضاعت استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین نواحی صنعتی در روستاها فرصت خوبی است تا امداد در حوزه توسعه اشتغال های خرد حضور یابد، این پیشنهاد بدان جهت است که کمیته امداد در حوزه آموزش و تولید فرش در استان قزوین عملکرد خوبی داشته است که باید این حرکت استمرار یابد و به ظرفیت مطلوبی برای استان تبدیل شود.

پرزحمت اظهارکرد: سیاست کمیته امداد در فعال سازی مددجویان در عرصه کار و تلاش سیاست درست و نتیجه بخشی است که باید استمرار دهید چراکه با اشتغال است که افراد از کمک و مساعدت دیگران بی نیاز می شوند.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اشتغال موضوع مهمی است که باید جدی گرفته شود، فرصت های جدید شغلی حاصل زحمات و تلاش های مسئولان در عرصه مختلف به خصوص صنعت است.

وحید میرزایی بافتی اضافه کرد: کمیته امداد برای کمک به نیازمندان رهکار اول و آخر را اشتغال و ایجاد درآمد می داند از این رو کمیته امداد جای ماندن برای کسی نیست بلکه افراد نیازمند تنها می توانند از امکانات و پشتیبانی های این نهاد استفاده کنند تا در دوره ای کوتاه مدت، شرایط زندگی خود را به سطح متعادل برسانند.

وی توضیح داد: اگر به مددجو برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد کمک نکنیم، در حق او ظلم کرده ایم چراکه وظیفه ما این است که نه تنها مددجو را از فقر برهانیم بلکه شرایطی فراهم کنیم تا فقر در خانواده مددجو باقی نماند بلکه استقلال معیشتی در خانواده مددجو حاکم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: امداد بسته های حمایتی برای حضور و مشارکت مددجویان دارد تا شاهد افزایش سطح تولید و ارتقای اشتغال باشیم همچنین در بحث تعامل با کارفرمایان بسته های حمایتی داریم از این رو این آمادگی را داریم تا از پرداخت منابع امداد در حوزه مشاغل خرد، اشتغال زایی داشته باشیم تا برای خانواده های نیازمند ایجاد شغل کنیم.

وی یادآورشد: در حوزه درمان نیز امداد برنامه های خود را اجرا می کند تا دغدغه مددجویان را در تأمین هزینه های پزشکی کاهش دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها