اخلاص معیار سنجش اعمال انسان

استاد حوزه علمیه در نشست اعتقادی رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول گفت: اگر انسان اخلاص نداشته باشد کارهایش بیهوده خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۹۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ابوالفضل احمدی با اشاره به آیه 111 سوره مبارکه توبه «...مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ...»به جهاد تبیینی و جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: جهاد کبیر مقاومت در برابر دشمن است که این مقاومت گاهی بوسیله نظامی است و گاهی بواسطه امور فر هنگی، امور سیاسی و... می باشد.

احمدی در ادامه به تشریح جهاد تبیینی در آیه 111 سوره توبه اشاره کرد و گفت: نکته دیگر در این آیه فی سبیل الله بودن است، که خداوند تبارک و تعالی این مسیر را جلوی ما گذاشته و تایید کرده که همه ما در این راه برای خدا قدم برداریم؛ چرا که معیار سنجش اعمال انسان اخلاص است.

وی افزود: اگر انسان اخلاص نداشته باشد کارهایش بیهوده خواهد بود همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید؛ اگر انسان تمام مال و جانش را بدهد چون برای غیر خدا داده است ذره ای ارزش ندارد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه به اهمیت خلوص نیت اشاره کرد و گفت: اگر انسان حتی تصور کند کاری که انجام می دهد برای خداست ثمری ندارد؛ چرا که اگر به خودش رجوع کند می بیند کارش برای خدا نبوده است، به عنوان مثال اگر انسان بگوید از این راه و از این کارم خودم خوشم می آید و لذت میبرم حتی اگر نماز خواندن باشد با کمی دقت متوجه می شود که این عبادات را برای خدا انجام نداده و لذا ثمری برای وی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار