سرپرست دانشگاه علمی کابردی لرستان:

حوزه و دانشگاه از منابع و امکانات یکدیگر استفاده کنند

سرپرست دانشگاه علمی کابردی لرستان گفت:برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه ، این دو نهاد می توانند از منابع و امکانات یکدیگر استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۴۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سعید فرح بخش در  نشست هم اندیشی بررسی راهکار های وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد ،گفت:بعضی از صاحب نظران متفکران حوزه و دانشگاه اعتقاد براین دارند که منظور از وحدت این است که ما در حوزه علیمه بعضی دروس دانشگاهی را تدریس کنیم یا بالعکس .

وی افزود:ما موافقیم که در دانشگاه دروس حوزه ی تدریس بشود این ایده طرف دارهایی هم دارد و مورد توجه قرارگرفته است و کسی هم نقدش یا نفی اش نکرده است .

سرپرست دانشگاه علمی کابردی لرستان ادامه داد :بعضی ها هم اعتقاد دارند منظور ازوحدت حوزه و دانشگاه وحدت سیاسی است، یعنی یک ساز و کارهایی طراحی کنیم که از طریق این سازو کارها حوزویان و دانشگاه هاییان به هم نزدیک شوند، مثلا احزابی را تشکیل بدهیم که در این احزاب اعضای دانشگاهی و حوزوی باشند و این هارا به هم نزدیک کنیم که این موضوع هم مورد توجه قرارگرفته است .

فرح بخش اظهار داشت: برای وحدت حوزه و دانشگاه جهان بینی حاکم بر جامعه را در واقع به گونه ای طراحی کنیم که اقشار مختلف از جمله دانشگاهیان و حوزویان ذیلش قراربگیرند و برای وحدت اهداف مشترک وفلسفه مشترک طراحی کنیم که همه اقشار آن را قبول داشته باشند .

وی با بیان اینکه همه نهاد ها و دستگاه ها از جمله حوزه و دانشگاه باید به دنبال کرامت انسانها و الهی کردن انسانها باشند ، گفت: بعد از انقلاب فرهنگی در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه کتاب ها و محتوا هایی به عنوان علم انانی در نظرگرفته شد و دانشگاهیان و حوزویان در تدوینش مشارکت می کردند بنابراین می شود تدابیری اندیشید که از طریق همکار کردن ،حوزه و دانشگاه را بهم نزدیک کرد .

فرح بخش با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه از منابع و امکانات یکدیگر استفاده کنند افزود: در حوزه رو ش های خاصی در ارتباط با آموزش و تربیت ارائه می شود آیا در دانشگاه هم می شود این روش هارا عملی کرد وبحث هایی که در حوزه به صورت جدی دنبال می شود در دانشگاه هم داشت ؟و یا بلعکس می شود روش های دانشگاهی در حوزه ارائه بشوند.

سرپرست دانشگاه علمی کابردی لرستان  اضافه کرد: بحث ستت ومدرنیته بین دانشگاهیان از دیرباز وجود داشته است و سنت و مدرنیته موجب انشقاق بیشتر بین حوزه و دانشگاه شده است.



ارسال نظرات