توسعه همگانی معارف قرآنی مستلزم مشارکت همگانی

توسعه معارف قرآنی در جامعه مستلزم مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۸۷۹۳۸۰۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:مسلمانان وارث معارف بزرگی در کتاب مقدس قرآن کریم هستند و توسعه اندیشه قرآنی باعث تلطیف جامعه می شود.
فتاح محمدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآن است افزود:ایجاد شرایط برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز مستلزم مشارکت همه دستگاه های اجرایی و همکاری خانواده های دانش آموزان است.
وی گفت: حضور بیش از 81هزار دانش آموز در سال گذشته در این مسابقات بیانگر استقبال و توجه ویژه به موضوع قرآن در استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان هم در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: برای نخستین سال مسابقات با شرکت برگزیدگان 13
منطقه و شهرستان در بیش از 14رشته به میزبانی شهرستان بهمئی برگزار می شود.
هادی زارع پور به برنامه های هفته قرآن، نماز و عترت در پایان آذرماه اشاره کرد و افزود: در این مسابقات که در  مدارس ومنطقه در حال اجرا است ودر مجموع 2هزار و228نفر به مرحله استانی راه خواهد یافت.
وی گفت: این مسابقات برای پسران در 14رشته وبرای دختران در12رشته برگزار می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش همچنین از تهیه محتواهای آموزشی وپرورشی در حوزه های پرورشی؛آموزش ابتدایی ومتوسطه اشاره کرد و گفت: تهیه کتاب های برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت، کتاب از خانه تا مدرسه برای اولیاء دانش آموزان ابتدایی وکتاب های راه نهایی در حوزه متوسطه تهیه ودر حال توزیع است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هم گفت:برگزاری مسابقات بالای 18سال سن ازسوی اوقاف و امور خیریه برگزار و پایین تر از این سن به عهده آموزش وپرورش است.
حجت الاسلام جنتی پور افزود:برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت به میزبانی شهرستان ها و مناطق فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد یک رویداد بزرگ فرهنگی است.
وی گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده وبه نسبت شرایط وامکانات آموزش وپرورش در برگزاری این مسابقات جزء برترین های کشور است.
رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هم آمادگی لازم برای مشارکت در برگزاری مطلوب این مسابقات را دارد.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت: همزمان با هفته قرآن در پایان آذرماه محافل انس باقرآن ومسابقات مدرسه ای قرآن-نماز وعترت در حال برگزاری است.
سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن، طرح تلاوت قرآن، طرح نور برای حفظ نیم جزء تا 30جزء قرآن کریم نیز در طول سال برگزار می شود.
ارسال نظرات