رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

35 پژوهشگر برتر علوم پزشکی استان سمنان تجلیل می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تجلیل از 35 پژوهشگر و فعال پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۳۸۶۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، مهدی شادنوش در رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران از توسعه فعالیت‌های پژوهش‌محور در این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های پژوهشی کاربردی در چند سال اخیر به‌عنوان یک راهبرد در اولویت برنامه‌های این دانشگاه در استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه کشور بدون توسعه فعالیت‌های پژوهشی امکان‌پذیر نیست، گفت: لازمه تحقق توسعه پایدار در کشور، داشتن رویکرد پژوهش‌محور در همه عرصه‌ها و از جمله در حوزه‌های علمی و دانشگاهی است و لذا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به‌دنبال نگاهی مبتنی بر پژوهش در عرصه‌های گوناگون است.

شادنوش، توسعه رویکرد پژوهش‌محوری را لازمه فعالیت در محیط‌های علمی دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در همین راستا از طرح‌های پژوهشی در سه سطح دانشجویان، دانشکده‌های تخصصی و کارکنان حمایت جدی کرده است.

این مقام مسئول تجلیل از پژوهشگران برتر را عاملی موثر و ترغیب‌کننده در اقبال بیشتر فعالان دانشگاهی و خصوصا دانشجویان به این حوزه ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا در همایش تجلیل از برترین‌های پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فردا از 15 پژوهشگر برتر دانشکده‌های پزشکی، پرستاری، توانبخشی و بهداشت تجلیل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود: در همین ارتباط از سه پژوهشگر برتر بخش دانشجویی نیز تجلیل می‌شود. ضمن اینکه در بخش پرسنل و کارکنان دانشگاه نیز از یک نفر تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم و حمایتی مدیران در ترغیب مجموعه خود به فعالیت‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: در همایش تجلیل از برترین پژوهشگران دانشگاه، از 17 مدیر که با گسترش چتر حمایتی و مدیریتی خود زمینه را برای انجام پژوهش‌های کاربردی و بنیادی و تسهیل در انجام تحقیقات در این حوزه فراهم کردند، نیز تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول، افزایش سطح کمی و کیفی و ایجاد جهش در بسیاری از خدمات سلامت‌محور را از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی و دولت برشمرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان که از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم است همچنان به این روند رو به رشد ادامه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وعده داد: در ادامه خدمات دولت خدمتگزار در استان سمنان، یک خبر خوش در حوزه سلامت برای مردم استان دارد که ان‌شالله فردا در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم‌پزشکی این استان اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار