در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات دستگاه‌ها جزیره‌ای شده است و آن هم افزایی لازم وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۰۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ضمن تشریح سیمای آسیب‌های اجتماعی در زنجان بر علت‌یابی این مشکلات تاکید کرد و گفت: آسیب اجتماعی و سرمایه اجتماعی دو روی یک سکه هستند که با کاهش آسیب اجتماعی سرمایه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه فرد مضطرب و دارای استرس با انجام کارهای فرهنگی به تعادل برمی‌گردد، افزود: به نظر می‌رسد، در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات دستگاه‌ها جزیره‌ای شده است و آن هم افزایی لازم وجود ندارد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه عقب بودن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: به نظر می‌رسد، باید یک هدف گذاری جامعی از برنامه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوجود آید.

صفری با اشاره به اینکه هدف‌گذاری در امور در کاهش آنها موثر است، گفت: علت‌یابی موضوع نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب فعالیت بهتر در حل مشکلات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه باید متناسب با آن فعالیت‌های خود را در یک بازه زمانی پنج ساله مشخص کرده و بر این اساس حرکت شود، افزود: باید وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه شهری، فرهنگی و .... مشخص شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در کمیته امداد استان زنجان کارکردهایی در بخش فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، اضافه کرد: یکی از این اقدامات ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان است.

صفری با اشاره به اینکه به لحاظ اقدامات فکری و فرهنگی صورت گرفته زندگی مددجویان از پایداری لازم برخوردار بوده و طلاق در جامعه هدف کمیته امداد کمتر از یک درصد است، گفت: یکی از علل این امر آن است که کمیته امداد در کنار پرداخت کمک هزینه جهیزیه خدمات مشاوره‌ای هم ارائه می‌دهد.

وی گفت: برگزاری 42 جلسه آموزشی برای یک هزار و 130 نفر و ارائه آموزش و نظارت بر رفتار فرزندان در قالب 32 جلسه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در بخش آموزش ارائه داده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: برای پیشگیری از خشونت قرار است، دو جلسه درشش ماهه دو سالجاری برگزار شود که در این راستا نیز بر اساس سطح بندی سبدهای تخصصی و عمومی به جامعه هدف ارائه می‌شود.انتهای پیام/

ارسال نظرات