معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
برای بهره‌ گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید روغن زیتون برگزاری کارگاه های آموزشی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۳۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در کارگاه آموزشی به تولید انواع محصولات باغی در این استان اشاره و گفت: در حال حاضر 20 هزار هکتار از مجموع 65 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات استان مربوط به باغات زیتون است و پتانسیل تولید سالانه 50 هزار تن زیتون در استان نشان دهنده جایگاه ویژه این محصول در بین سایر محصولات باغی تولید شده در استان است.

اکبر کرامتی لازمه جلب رضایت مصرف کننده و ایجاد بازارهای همیشگی و مستمر را توجه ویژه به کیفیت زیتون و روغن زیتون تولیدی دانست و افزود: در صورت جلب اعتماد مصرف کننده، بازار تقاضای محصول تولیدی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بر لزوم بهره‌ گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید روغن زیتون تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا برگزاری چنین کارگاه های آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین بهنام اوجاقلو، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این کارگاه آموزشی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری چنین کارگاه هایی، کیفیت روغن زیتون را مهم ترین مولفه در جلب رضایت مصرف کننده دانست و افزود: تولید روغن مرغوب و با کیفیت بالا نیازمند افزایش آگاهی تولید کنندگان در زمینه ویژگی های روغن زیتون با کیفیت است.

گفتنی است، کارگاه آموزشی «کیفیت روغن زیتون و تست ارگانولیپتیکی» با حضور اساتید برجسته کشور ترکیه،جمعی از مدیران و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان های زنجان، قزوین وگیلان، تولید کنندگان روغن زیتون و کارشناسان طرح زیتون کشور، جمعی از تسترهای روغن زیتون کشور و نمایندگان بهداشت و استاندارد به میزبانی استان زنجان و در محل سالن اشراق سازمان جهاد کشارزی استان برگزار شد.

چگونگی تولید روغن زیتون با کیفیت و عوامل تاثیرگذار در کاهش کیفیت روغن زیتون از مرحله برداشت میوه زیتون تا روغن‌کشی و نگهداری بعد از آن تشریح و توضیح داده شد.

شایان ذکر است، شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی همچنین با تست طعم و بو در نمونه های مختلف روغن زیتون و ارزیابی حسی آن ها به صورت عملی آشنا شدند.

ارسال نظرات