محمد علی زمانیان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان اردکان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۸۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳

«محمد علی زمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان اردکان خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان بومی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی استعدادهای جوانان هنرمند اردکانی عنوان کرد و افزود: این جشنواره در راستای کمک به رشد و ارتقا هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود.

زمانیان، یادآور شد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، هنرمندان نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسند ضمن اینکه در این برنامه، فرصت تقدیر از آثار برگزیده اجراهای صحنه‌ای و امکان حمایت از این هنرمندان فراهم خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد شهرستان اردکان با اعلام اینکه گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره به مدت یک هفته اجرای عمومی خواهند داشت، افزود: اجرای موسیقی، تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و دعوت از هنرمندان استانی از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه، عنوان کرد: هنرمندانی که تجربه کارگردانی داشته باشند یا در دوره‌های آموزشی کارگردانی انجمن هنرهای نمایشی اردکان شرکت کرده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع متون ارسالی به دبیرخانه آزاد است و کارگردانان علاقه‌مند باید تا پایان آذر ماه فرم درخواست حضور گروه خود را تکمیل کنند.

زمانیان در مورد شرایط آثار برای شرکت در جشنواره تاکید کرد: حداقل زمان برای آثار 30 دقیقه در نظر گرفته شده و نمایشنامه‌هایی که توسط نویسندگان کشوری نوشته و تایید شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشد، نیازی به بازخوانی ندارد.

وی، عنوان کرد: متن‌های نویسندگان بومی اردکانی حتما باید به تایید شورای بازخوانی متن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برسد.

رئیس اداره ارشاد اردکان خاطرنشان کرد: در اختتامیه این جشنواره با نظر هیئت داوران به کارگردانان اول تا سوم، نمایشنامه‌خوان مرد از رتبه اول تا سوم، نمایشنامه‌خوان زن از اول تا سوم و اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات