امام جمعه مشگین‌شهر گفت: در شرایطی که تمام دنیا از پیروزی سوریه ناامید شده بود مقام معظم رهبری با شجاعت تمام فرمودند که بشاراسد باید در جایگاه خود باقی بماند و مقاومت باید به پیروزی رسد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۰۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش روابط عمومی بسیج، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 26 آذر ماه با اشاره به رزمایش اقتدار آمیز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش با حضور یگان‌های نیروی زمینی ارتش و با پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیاء در وسعت بیش از دو هزار کیلومتر برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش اقدامات مختلف جهت مقابله با مسئله نفوذ و پدیده تروریست و همچنین تاکتیک‌های ابتکاری و شلیک موشک‌های تولید داخلی و آزمایش سلاح‌های جدید و در کنار آن برگزاری بیمارستان صحرایی و همچنین برگزاری جلسه با سران قبایل از دیگر اقدامات انجام شده در این رزمایش بود.

وی خاطر نشان کرد: این رزمایش برای دوستان و مسلمانان جهان نشان داد که برگزاری چنین رزمایشی تنها بخشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و می‌تواند در هر نقطه از جهان یاوه گویان و دشمنان اسلام را در سریعترین زمان پاسخ کوبنده دهد.

وی تاکید کرد: پیام این رزمایش برای دشمنان اسلام این بود که فرزندان انقلابی در نیروهای مسلح آماده بر هم زدن طومار کثیف دشمنان اسلام هستند.

حجت الاسلام باوقار در بخشی دیگر از سخان خود با اشاره به میلاد دو اختر تابناک امامت و ولایت گفت: برترین و بهترین خلق بر روی زمین پیامبر (ص) بود و اولین چیزی که خداوند خلق کرده نور پیغمبر بوده است.

وی افزود: امام صادق (ع) نهضت تولید علم بود به طوری که بیش از چهار هزار شاکرد در حوزه‌های مختلف علمی تربیت کرد و مقام معظم رهبری در حال حاضر بر نهضت بزرگ تولید علم تاکید دارد.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به تحولات منطقه‌ای و با تاکید بر آزاد سازی حلب گفت: بعد از شش ماه مقاومت و تلاش شهر استراتژیک حلب آزاد شده و ثبات به سوریه در حال بازگشت است.

وی افزود: با آزاد سازی حلب توطئه آمریکا مبنی بر تجزیه سوریه با شکست مواجه شد و این آزاد سازی پیام مهمی داشت به طوری که مجاهدت، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام موجب این پیروزی شد و این پیروزی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در سایر نقاط نیز نقش شایسته داشته باشد.

حجت الاسلام باوقار با تشریح تاریخ اشغال سوریه به دست گروه تروریستی داعش گفت: وقتی داعش وارد سوریه شد و شهرهای این کشور را یکی پس از دیگری به تصرف خود در آورد و هیچ کس امیدی به پیروزی سوریه نداشت و هیچ کس جرأت نداشت اظهار کند که بشار اسد باید در جایگاه خود باقی بماند و سوریه باید به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: در آن زمان رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که باید بیداری انسانی را باور کنیم به طوری که حتی برخی از بزرگان انقلابی و نظامی نیز با تردید برخورد کردند و امیدی به پیروزی سوریه نداشتند و خواستار دوری از سوریه داشتند.

وی تاکید کرد: در این شرایط که تمام دنیا از پیروزی سوریه ناامید شده بود مقام معظم رهبری با شجاعت تمام فرمودند که بشاراسد باید در جایگاه خود باقی بماند و مقاومت باید به پیروزی رسد.

ارسال نظرات