امام جمعه عنبران گفت: تمامی اعمال زندگی مسلمانان و جامعه اسلامی باید برگرفته از سیره پیامبر اعظم (ص) باشد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۱۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین به نقل از شکوه فرهنگ، حجت الاسلام سید یاور مرادی در خطبه نمازجمعه شهر عنبران با اشاره به روایات و احادیثی در خصوص خلق و خوی نیکوی پیامبر اسلام(ص) اهالی را به اسوه قرار دادن سیره این پیامبر بزرگ دعوت کرد، گفت: نشست و برخاست و اعمال ما باید طبق سیره پیامبر(ص) باشد.

امام جمعه عنبران در ادامه سخنان خود به روایاتی از زندگی پیامبر(ص) پرداخت و افزود: خداوند تبارک و تعالی رحمت را 100 جز خلق کرده که ۹۹ جز را نزد خویش نگه داشته و یک جز را به زمین نازل کرده است و افرادی که اخلاق نیکو دارند از این یک جز بیشترین استفاده را می برد.

وی با تأکید دوباره بر داشتن اخلاقی نیکو اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی آمده است پس مسلمانان نیز با اسوه و الگو قرار دادن سیره این بزرگوار از سیئات دوری و به حسنات نزدیکی جویند.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنان خود از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مسئولان شهرستانی و محلی و اهالی شریف بخش عنبران جهت شرکت در مراسم هفته وحدت تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ شرعی از سوی کانون فرهنگی هنری نبی رحمت شهر عنبران، از جوانان شرکت کننده در این محافل قدردانی کرد.

ارسال نظرات