برگزاری كارگاه آموزشي بازآفريني پايدار شهري محدوده‌ها و محلات در شهرستان زنجان

چهارمين جلسه ستاد بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف برنامه‌هاي احياء بهسازي و نوسازي شهري شهرستان زنجان با عنوان «كارگاه آموزشي بازآفريني پايدار شهري محدوده‌ها و محلات» برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اين دوره آموزشي با حضور مهرداد سلطاني معاون معماري و شهرسازي شهردار زنجان و دبير ستاد، هاشمو، رئيس اداره عمران و بهسازي شهري ادارة كل راه و شهرسازي و اعضاي ستاد بازآفريني شهرستان در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.

معاون معماري و شهرسازي شهردار زنجان در اين جلسه با اشاره به ضرورت بالابردن بازدهي جلسات گفت: سياست­گذاري‌ها بايد در جهت مشاركت ستاد بازآفريني با دانشگاه­ها و اساتيد مجرّب در زمينة احياء بهسازي و نوسازي شهري محدوده­هاي هدف باشد.

سلطاني با اشاره به ضرورت تدقيق بافت فرسوده(مياني) با بافت تاريخي، به نقش پياده راه­ها در جهت تحقق شهر با هويت و افزايش گردشگر در بافت تاريخي شهر زنجان اشاره كرد و تبديل بخشي از مسيرهاي مركزي شهر به پياده راه و اتصال محدودهاي تاريخي شهر به همديگر، با حفظ هويّت همان منطقه را جزء ضرورت­هاي افزايش كارآمد بافت تاريخي عنوان كرد.

وي با اشاره به پروژة پياده راه تقاطع سبزه ميدان تا ميدان انقلاب خواستار مشاركت همه دستگاه­هاي اجرايي عضو ستاد جهت تحقق اين امر شد.

رئيس اداره عمران و بهسازي شهري ادارة كل راه و شهرسازي نيز توضيحاتي ­در خصوص مفهوم و الزامات بازآفريني شهري، سند ملي راهبردي، نحوه فعاليّت ستادهاي بازآفريني و عملكرد برخي از ستادهاي بازآفريني پايدار استان­هاي همجوار ارائه كرد.

هاشملو ساماندهي و خروج اصناف مزاحم شهري و انبارهاي ضايعات اصناف مزاحم از شهر را جزء اهداف ساماندهي بافت­هاي هدف دانسته و از حضور اعضاي ستاد در جلسه آموزشي قدرداني كرد.

در پايان اين جلسه پرسش و پاسخ حاضران برگزار شد.

ارسال نظرات