وصیت نامه شهید مفقود الجسد؛ ناصر بخشی گیوی

شهید مفقود الجسد، ناصر بخشی گیوی در پاره ای از وصیت نامه خود آورده است: خودتان را در مقابل تجاوز دشمنان آماده نگه دارید، هرگز با احساس ضعف دشمن را شاد نکنید و دیانت خود را حفظ کنید.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۳۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، زندگی نامه -شهید ناصر بخشی در هشتمین روز از فروردین سال 1340 در خانواده ای مذهبی و متدیّن در شهرستان زیبای کوثر دیده به جهان گشود.

ایشان چهارمین فرزند از یک خانواده هشت نفری محسوب می شدند؛ شهید زمانی که در مقطع ابتدایی تحصیل می کرد، اکثراً در اوقات فراغت خود کتابهای غیر درسی مطالعه می نمود.

شهید بعد از اینکه توانست مقطع ابتدایی را با موفّقیّت به پایان برساند، برای ادامه تحصیل در سال 1353 در مدرسه راهنمایی ششم بهمن شهرستان کوثر ثبت نام کرد و توانست این مقطع را با نمرات عالی در سال 1355 به پایان برساند.

او در همین سال در مرکز آموزش کشاورزی سعید آباد تبریز در رشته کشاورزی ثبت نام کرد و بعد از اتمام تحصیلاتش در آن مرکز به کوثر آمد و به صورت متفرقه در امتحانات نهایی رشته اقصاد اجتماعی شرکت نمود و توانست با معدل 18/07 در این رشته دیپلم بگیرد.

بعد از قیام 29 بهمن 1356 در تبریز در بین دانش آموزان بحثهای انقلابی شروع شد، ناصر به همراه تعدادی از دانش آموزان پنج شنبه ها و جمعه ها بعد از ظهر در دانشگاه تبریز حاضر می شد و از نزدیک با دانشجویان بحث و گفتگو می کرد و از اخبار و اطلاعات مربوط به رویدادهای انقلاب در سایر نقاط ایران آگاه می شد و در خوابگاه این اطلاعات را در اختیار دانش آموزان دیگر قرار می داد.

از مهر ماه سال 57 به بعد شهید بخشی به همراه عده ای از دانش آموزان اعلامیه هایی بر علیه رژیم تهیه می کردند و بعد از ساعات خاموشی در جاهای مختلف آموزشگاه پخش می کردند.

با گذشت زمان اقدامات انقلابی دانش آموزان نیز گسترده تر شد؛ به طوری که شهید بخشی به همراه عده ای از دانش آموزان اعلامیه ای که حاوی خواسته های دانش آموزان بود، تهیه و در تابلوی اعلانات آموزشگاه نصب کردند.

شهید ناصر بخشی با آگاهی کامل از اوضاع جامعه در اواسط سال 1359 از طرف ارتش به خدمت اعزام شد؛ ایشان در لشگر 16 زرهی قزوین به عنوان رزمنده از اعتقاداتش دفاع کردند، تا اینکه در تاریخ 1361/02/17 در خرمشهر در حین عملیات بیت المقدس که برای آزاد سازی پادگان حمید ترتیب داده شده بود، براثر اصابت ترکش به سر به شهادت نائل آمدند.

خواهر شهید می گوید: برادرم همواره به ما توصیه می کرد که خودتان را در مقابل تجاوز دشمنان آماده نگه دارید، هرگز با احساس ضعف دشمن را شاد نکنید و دیانت خود را حفظ کنید، اگر شهید شوم راه من و دوستانم را ادامه دهید و نگذارید خونمان پایمال شود.

از آنجا که پیکر مطهر شهید پیدا نشده مزاری به عنوان یاد بودی برای وی در گلزار شهدای شهر گیوی ساخته شده است.

- وصیت نامه شهید

انسانها حرکت می کنند و می روند ولی خوش بحال کسانی که در راه خدا حرکت می کنند و در راه خدا می روند؛ آری امروز انقلاب خونین ما بوسیله حرکت کردن و رفتن جوانهای بسیاری پیروز شد و شفق و سرخی خونشان چشم دشمنان اسلام را که در راس آنها امپریالیسم جهانخوار قراردارد کور کرده تا درصدد برآمدند از هر طرف به بهانه ای انقلاب ما را از حرکت باز دارند.

من نیز به تعهد و مسئولیت شرعی ام می روم تا مبارزه کنم و پاسدار خون پاک دهها هزار جوان مسلمان ایرانی باشم و تا می توانم از نقلاب اسلامی و میهن اسلامی خود دفاع کنم.

آری می روم تا زینبیان را از اسارت یزیدیان برهانم و می روم که در کربلای شهادت یاورحسین (ع) باشم و به او بپیوندم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

دانلود وصیتنامه و زندگی نامه کامل شهید ناصر بخشی گیوی

ارسال نظرات