خبرهای داغ:
یکی از اساتید دانشگاه های تهران در دومین نشست تکمیلی تاریخ شفاهی حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاریخ معاصر اقیانوسی است که کار نشده، گفت: متاسفانه آذربایجان شرقی آنچنانکه شایسته است در تاریخ معاصر، جایگاهش روشن نیست و باید بیشتر کار کرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۶۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر گلشن با اشاره به کاستی های موجود در حیطه نشر نسبت به موضوع تاریخ معاصر کشورمان، اذعان کرد: آن اندازه مسئله برای پژوهش وجود دارد که متاسفانه کسی سراغ آن ها نرفته است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به رشد و رونق در موضوع تاریخ و پژوهش در این زمینه، اظهار کرد: باید مسائل و مشکلاتی که در مسیر توسعه پژوهش های تاریخی وجوددارد حل شود که با حل آن ها، روند تاریخ نگاری و تاریخ نویسی درست، با سرعت پیش خواهد رفت.

گلشن با مطرح کردن این سوال که چرا به دنبال خاطرات و تاریخ شفاهی می رویم، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با فکر کردن با تاریخ کشور، انقلاب و دفاع مقدس، این فرهنگ و تاریخ را ثبت کرده و به نسل های آینده منتقل کنیم.

 

دومین نشست تکمیلی تاریخ شفاهی با موضوع پاورقی نویسی و گویاسازی به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل ساختمان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

ارسال نظرات