علاءالدین بروجردی: ما به این موضوع که برجام سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است اصلا اعتقاد نداریم و به نظر من بحث توافق نامه برجام و مسئله هسته ای هیچ ارتباطی با امنیت ندارد.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۰۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به بدعهدی های امریکا در برجام گفت: برجام و تصمیمی که  نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی گرفت در واقع یک میدان جنگ است چون جنگ یک بعد نظامی دارد و یک بعد سیاسی-بین المللی است و در این عرصه، نبرد ما با قدرت های بزرگ است.

وی در ادامه افزود: ما باید بتوانیم ابزاری که دشمن علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به کار می گیرد چه در عرصه تحریم ها و چه در عرصه قطعنامه ها را از بین ببریم و باید بتوانیم حقوق ملت را از دشمن بگیریم  همانطور که زمین اشغال شده کشورمان را در جریان دفاع مقدس پس گرفتیم؛ به عنوان مثال نفت ثروت ملی ماست اجازه صادرات را به ما نمی دادند یعنی دست ما را بسته بودند که نفت خودمان را نتوانیم صادرکنیم خب وقتی این را بدست می اوریم قطعا یک پیروزی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ما نباید این را فراموش کنیم که در عرصه توافق نامه برجام در مقابل ما هفت کشور حضور دارند، که (اتحادیه اروپا و 6 کشوری) که عضو دائم آن هستند، در اینجا امریکا است که متخلف بزرگ است و تمام ادبیات و سخنان مقام معظم رهبری هم متوجه امریکا است لذا این حرکت جدید هم که اتفاق افتاده از طرف امریکا بوده، قطعا امریکایی ها دشمن ما هستند و ما مقابله با امریکا را تا آخر ادامه می دهیم و مطمئنا پیروزی از آن ملت ما و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. 

بروجردی درخصوص بلوکه شدن  پول فروش نفت ایران در بانک های خارجی گفت: اول اینکه این پول های بلوکه شده ثروت کشور ماست، اما امروز سیستم بانک های بزرگ قفل شده مثلا حتی ما حقوق کارمندان سفارت خانه هایمان را با ساک دستی از کشور خارج می کنیم، ما و برخی اعضای کمیسیون اخیرا در سفری که ازطرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به فرانسه داشتیم از سفیر سوال کردم ارتباط بانکی ما با جاهای مختلف برقرا شده است یا خیر؟ که همکاران ما در سفارت تهران در فرانسه اعلام کردند در این مقیاس کوچیک ارتباط برقرار شده است.

وی اظهار داشت: امریکایی ها مدام فشار می اورند که همین ارتباط کوچک را هم قطع کنند و دلیلشان هم این است که چون با ما ارتباط ندارند و نمی توانند از بازار ایران استفاده کنند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که جنگ ما با امریکاست، ما با روسیه بهترین کارها را انجام می دهیم با چین هم همینطور کارهای اساسی انجام می دهیم؛ این دو کشور اعضای دائم شورای امنیت هستند؛ ما سال هاست در سوریه  دو عضو دائم شورای امنیت یعنی چین و روسیه را در کنار جمهوری اسلامی ایران داریم، هم در بعد سیاسی و بین المللی، هم استفاده از حق وتو و هم در بعد نظامی و این هنر انقلاب اسلامی است که توانسته از این ظرفیت ها علیه امریکا و تروریست های منطقه  استفاده کند. 

وی با بیان اینکه  برخی ادعا می کنند  برجام سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است گفت: ما به این موضوع که برجام  سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است اصلا اعتقاد نداریم و به نظر من بحث توافق نامه برجام و مسئله هسته ای هیچ ارتباطی با امنیت ندارد.

وی در پایان متذکر شد: امنیت ما به حضور ملت در صحنه و این پیوندی که بین ملت و نظام بوجود آمده است بستگی دارد؛ امنیت ما به جایگاه والای رهبری معظم انقلاب در راس نیروی های نظامی به عنوان فرماندهی کل قواست این یک نعمت است که ما در میان 57 کشور اسلامی در راس نیروهای مسلحمان یک مرجع تقلید قرار دارد یعنی یک مرد الهی فرماندهی می کند، بنابراین به نظر من امنیت هیچ ارتباطی با  برجام ندارد ما امنیتمان را از قبل شهدای گرانقدر، رزمندگانمان لشکر دلاور بسیج و در واقع هدایت های الهی از طریق فرمانده معظم کل قوا داریم  و هیچ ارتباطی هم به برجام ندارد.

ارسال نظرات