کد خبر: ۸۷۹۴۱۲۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  از شب گذشته بالاخره سرمای پاییز و خودنمایی با نزدیک شدن به شب یلدا در کشورمان حس شد، بارش برف بخش‌های مختلفی از مناطق غربی کشور را سفیدپوش کرد تا پایان آذر ماه رنگ و بوی زمستانی بگیرد و از صبح امروز بارش ها به صورت پراکنده در سطح استان کردستان ادامه دارد.
 
محمد طالب حیدری مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: تحلیل و بررسی نقشه های پیش یابی، بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی به تدریج از شب گذشته تا اواخر وقت سه شنبه می باشد که با پوشش ابر، وزش باد،  بارش برف ،کولاک برف و کاهش دید (بویژه در جاده ها و گردنه ها)  همراه می گردد.
 
وی افزود: لازم به ذکر است  در روز دوشنبه تاثیر سامانه بارشی بر استان فراگیرتر خواهد بود و روز سه شنبه از شدت آن کاسته میشود. همچنین تا روز چهار شنبه شرایط سرد و یخبندان بویژه در طول شب و ساعات اولیه صبح ادامه خواهد داشت. 
 
 آسمان کردستان در روز دوشنبه ابری و همراه با بارش برف است و بیشترین دمای سنندج در این روز 8 درجه و کمترین نیز یک درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد بود.
 
این در حالی است که مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان های سقز، بانه و مریوان امروز به دلیل بارش برف تعطیل شدند.
 

بارش 40 سانتی متری برف در مریوان

بارش 40 سانتی متری برف در مریوان+تصاویر

 
شهروندان مریوانی از شب گذشته تا کنون شاهد بارش زیبای برف در آخرین روزهای آذرماه بودند، در سطح شهر مریوان ارتفاع برف به 20 سانتی متر می رسد، گفت: بارش برف در ارتفاعات با توجه به وضعیت مه به 40 سانتی متر برف  می رسد. 
 
 
ان
ارسال نظرات