رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز؛
حسن نوروزی گفت: با نگاه تخصصی اعضای شورای آموزش و پرورش استان بخش مهمی از مشکلات دانش آموزان مدارس استثنایی البرز مرتفع می شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۳۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسن نوروزی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز اظهار داشت:   چهل و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش البرز برای دانش آموزان استثنایی مصوبه های خوبی را به همراه داشت که بارقه ای از امید را در دل خانواده های این دانش آموزان بوجود آورده است.
 
بخشی از مشکلات مهم دانش آموزان استثنایی البرز مرتفع می شود 
 
وی افزود: برای 2 مشکل اساسی دانش آموزان استثنایی البرز 2 مصوبه مهم تصویب شد که عملیاتی شدن آنها نقش موثری در کاهش مشکلات این مجموعه دارد.
 
وی ضمن قدر دانی از نگاه مهربان و تخصصی اعضای شورای آموزش و پرورش البرز به دانش آموزان استثنایی این استان یادآور شد: تصویب احداث 3 واحد آموزشی جدید ویژه دانش آموزان استثنایی و پرداخت هزینه های سرویس ایاب و ذهاب آنان در سال 96 اقدامی امید بخش و مهم برای دانش آموزان استثنایی استان است.
 
وی بیان کرد: کمبود فضاهای آموزشی و هزینه سرویس ایاب و ذهاب 2 مشکل اصلی دانش آموزان و خانواده های آنان را تشکیل می دهد که چندین سال است پیگیر آن هستیم که خوشبختانه در شورای آموزش و پرورش استان در مورد آن تصمیم گیری شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز خاطر نشان شد: در شورای آموزش و پرورش البرز ساخت 3 واحد آموزشی از محل اعتبارات سفر آبان ماه هیات دولت تدبیر و امید و خیرین نیز مصوب شد.

نوروزی بیان کرد: دانش آموزان استثنایی البرزی در 18 مدرسه در نواحی و مناطق این استان مشغول به تحصیل هستند که به دلیل کمبود فضای آموزشی آمار تراکم دانش آموزی در مدارس نسبت به شاخص کشوری در سطح بالایی قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیت 3 هزار نفری دانش آموزان استثنایی در البرز یاد آور شد: مسئولیت آموزش دانش آموزان در مدارس استثنایی را 543 نیروی انسانی بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: اولین مدرسه خیرساز ویژه دانش آموزان استثنایی توسط خیر نیک اندیش دکتر اسپرورین در کرج با توجه به شرایط خاص جسمی دانش آموزان و نیازهای آنان احداث شده است و سایر مدارس نیز مناسب سازی شده اما به دلیل کمبود فضا دانش آموزان با مشکل رویرو هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ادامه داد: در طول سه سال گذشته هیچ مدرسه ای در این استان برای دانش آموزان استثنایی ساخته نشده است.

نوروزی بیان کرد: با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرج هزینه سرویس دانش آموزان که سالانه حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان می شود نیز بر اساس یکی از مصوبه های چهل و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز تامین می شود.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها