دسترسی به سامانه ثبت حقوق عمومی نیست

کسانی که نیاز به دریافت این اطلاعات دارند، می‌توانند برای شفاف‌سازی نظام دریافت و پرداخت حقوق مدیران دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۴۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی به آن معنی نیست که این سامانه در دسترس هر کسی باشد چراکه دریافت حقوق مسئله شخصی است و افشای امور شخصی بدون اذن فرد موضوعیت ندارد.

سید علی ادیانی با بیان اینکه در برنامه ششم، کمیسیون تلفیق، مصوبه‌ای را تقدیم مجلس کرده است، اظهار کرد: در تبصره 5 این بند، دولت را مکلف شده است که سامانه آنلاین و برخطی را راه‌اندازی کند.

وی افزود: کسانی که نیاز به دریافت این اطلاعات دارند، می‌توانند برای شفاف‌سازی نظام دریافت و پرداخت حقوق مدیران دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند.

ادیانی با بیان اینکه برخط بودن این سامانه برای دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌هایی مانند دیوان محاسبات است که مجاز به دریافت اطلاعات و دانستن هستند و نباید اینگونه تلقی شود که این سامانه در اختیار عموم مردم قرار گیرد چراکه ضرورتی ندارد.

وی افزود: پرداخت و دریافت حقوق مثل حساب شخصی است و تنها آنانی که مجاز هستند، می‌توانند آن را مشاهده کنند.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی این سامانه را یکی از کارهای بسیار خوب و پیشنهاد کمیسیون تلفیق برشمرد و گفت: امیدواریم این پیشنهاد در صحن علنی مجلس هم رأی آورد و این به تشخیص و ارزیابی نمایندگان بستگی دارد.

ادیانی در پایان، خبر حذف سهمیه 25 درصدی خانواده‌های شهدا و ایثارگر برای ورود به دانشگاه‌ها از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را که در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده است را شایعه دانست و گفت: مجلس هنوز وارد مصوبات نشده و روی ماده 2 مانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار