عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی بیان کرد

نقش بسیج جامعه پزشکی در کاهش حوادث تروما

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی گفت: سمینارها و مراکز علمی باید نظرات کارشناسان را درباره راهکارهای حل مشکلات تروما جمع آوری و این مشکلات را بیان کرده و نظرات را در اختیار متولیان قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۶۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، مسعود خاتمی، عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی درباره راهکارهای پیگیری مقوله تروما در حوزه سلامت کشور گفت: متولیان سلامت مسئول پیگیری مقوله تروما هستند و در ابتدا وزیر بهداشت و سپس هیئت دولت در این باره نقش دارند.

وی در ادامه افزود: سمینارها، قطب‌ها و مراکز علمی باید نظرات صاحب نظران را جمع آوری کنند همچنین مشکلات این امر را بیان کنند و این موضوعات را در اختیار متولیان قرار دهند.

می‌توانیم حوادث تروما را در کشور کاهش دهیم

خاتمی، با تاکید بر اینکه متولیان پیگیری مشکلات تروما باید از قطب‌ها و مراکز تحقیقات مأموریت بخواهند و آنها را در سیاست‌گذاری سهیم کنند، ابراز کرد: باید از قطب‌ها و مراکز تحقیقات خواسته شود تا پروژه تروما را پیش ببرند و راهنمایی بخواهند، به این دلیل که ما می‌توانیم بیشتر از میزان فعلی آمار مرگ و میر را پایین ببریم و این مسئله قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد: وزارتخانه فقط مسئول درمان مجروحان نیست، بلکه پیشگیری را نیز بر عهده دارد؛ یعنی وزیر بهداشت می‌تواند در جلسه هیئت وزیران راه را نشان دهد و اعتراض کند.

بسیج جامعه پزشکی می‌تواند در فراگیری آموزش در زمینه تروما کمک‌کننده باشد

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی درباره نقش بسیج جامعه پزشکی در پیشگیری از مقوله تروما گفت: بسیج جامعه پزشکی می‌تواند مطالب مورد نیاز درباره تروما را در گروه‌های مختلف برای مردم و مسئولان امداد و درمان آموزش دهد و در بحث فراگیری آموزش کمک‌کننده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکسری آموزش‌ها را باید به مردم ارائه دهیم تا آنان را آماده کنیم به این دلیل که مردم اولین نفراتی هستند که بر سر صحنه تصادف حاضر می‌شوند، تصریح کرد: در ابتدا پرستار و پزشک بر سر صحنه حضور ندارد پس خود مردم باید آموزش دیده باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اورژانس، طب اورژانس و پرسنل بهداشت و درمان بیمارستان‌ها باید در حوزه آموزش به روزرسانی شوند، خاطرنشان کرد: پس از این موضوع بحث درمان تیم‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قطب علمی آموزشی تروما به نقش قطب‌های علمی تروما دنیا در پیشبرد سلامت کشورها اشاره کرد و گفت: قطب یعنی یک تشکل حقیقی یا مجازی از صاحبنظران در یک رشته تا به آنان مأموریت داده شود که در زمینه‌های مشخص کار کنند، تجارب علمی را به دست بیاورند و نتیجه آن را اعلام کنند که در کشورما متولیان امر باید این موضوع را اجرایی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار