آیت‌الله نورالله طبرسی در نشست هم‌فکری راه‌های دستیابی به اهداف بلند وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به رستگاری جامعه شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۸۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه استکبار از طریق ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می‌خواهد بر ممالک اسلامی حکومت کند تصریح کرد: تفرقه بین وحدت حوزه و دانشگاه در دوران رضاخان به حد اکمل و غیراصولی خود رسیده است.
 
آیت‌الله نورالله طبرسی در نشست هم‌فکری راه‌های دستیابی به اهداف بلند وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به رستگاری جامعه شود.

وی افزود: دین اسلام مخالف حزب‌گرایی و تشتت بوده و همواره به‌دنبال تقویت وحدت بین آحاد جامعه و نخبگان است.

طبرسی با بیان اینکه تفرقه بین حوزه و دانشگاه دامن سیاست را می‌گیرد افزود: هنوز تفکر غربی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور وجود دارد و باید این تفکر از ذهن دانشگاهیان و دانشجویان زدوده شود.

وی با اعلام اینکه تفکر مسلمانی روحانیت در دوران پهلوی در دانشگاهها خطرآفرین بوده است گفت: ایجاد رویه تفکر تحجر و تجدد بین حوزویان و دانشگاهیان سبب تقویت انشقاق و نفاق بین این دو جریان اثرگذار علمی و فقهی جامعه در عصر پهلوی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین، خدا، پیامبر، نماز و معنویات در دانشگاه قبل از انقلاب مفهوم و معنا نداشته است، تصریح کرد: امام راحل با شکل‌گیری انقلاب اسلامی توانستند با عجین کردن و حفظ اتحاد بین حوزه و دانشگاه، دانشگاه اسلامی را در جامعه دینی تقویت کردند.

وی با اشاره به اینکه تفکر دانشگاه اسلامی اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای منطقه ایجاد شده است افزود: امروز باید میراث دار خون‌های پاک شهدا از طریق وحدت حوزویان و دانشگاهیان باشیم.

طبرسی با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد ایجاد نفاق بین حوزه و دانشگاه در کشور هستند، گفت: استکبار با این اقدام می‌خواهد مردم و نخبگان را از دامن روحانیت دور کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده است تصریح کرد: درون مایه این تشکلها، حضور دانشجویان تحت عنوان مدافعان حرم به سوریه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ دین و اسلام از طریق وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خواهد شد افزود: مجموعه‌ای از دانشگاه‌های مازندران تشکیل تا وحدت حوزه و دانشگاه را عینی کنند و شعاری نباشد.

وی با اشاره به اینکه نباید وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها کمرنگ شود، گفت: این دو تشکل باید پایه‌گذار علمی وحدت حوزه و دانشگاه در هر دو جامعه مدنظر باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها