خبرهای داغ:
رییس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از طرح های نوین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جزء شاخص ترین واحدها به شمار می رود و هر سال در این دانشگاه شاهد ارائه دستاوردها و طرح های نوین هستیم.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۹۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر سید مهدی رضایت گفت: طراحی و ساخت خودروی برقی کوآدرو چند اصول و سیاست را در عرصه محیط زیست پیش می برد؛ با توجه به اینکه امروزه در دنیا مبحث محیط زیست یک بحث جدی است و دنیا از سوخت های فسیلی در حال حرکت به سمت جایگزین کردن سایر سوخت ها است، نیاز بوده تا با تولید انبوه این قبیل خودروها چالش آلودگی هوا را رفع کنیم.

دکتر رضایت در ادامه افزود: بنابراین وقتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین چنین ظرفیتی را داشته و واحدی پیشتاز در این اصل جهانی است، لازم است تا معاونت علمی و فناوری نیز در کنار دانشگاه آزاد اسلامی برای چنین طرح هایی سرمایه گذاری کند تا این خودروی برقی وارد چرخه ملی و تولید ثروت شود.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از 800 محصول و 40 واحد دانشگاهی در این نمایشگاه نشان دهنده ظرفیت بالای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: چنین پژوهش هایی در عرصه فناوری می تواند به محصول تبدیل شده، سپس تولید ثروت کند؛ بنابراین محصولات منتخب این نمایشگاه ها دارای ارزش تجاری سازی هستند. برخی محصولات و دستاوردها که از جنس دانش بنیان است را می توان به سمت تجارت سوق داد و این مهم بیانگر ظرفیت بالای علمی، پژوهشی، فناورانه و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر رضایت با بیان این مطلب که دستاوردهای پژوهشی دانشگاهی را می توان برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی درون زایی کرد، افزود: در داخل کشور باید به چنین طرح هایی بیشتر توجه شود، زیرا هر آنچه در این نمایشگاه قابل مشاهده است حاصل توانمندی و ظرفیت های داخلی است که به حل مشکلات اقتصادی کمک می کند.

رییس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حتی می توان در تولید ثروت این محصولات را در بنگاه کسب و کار عرضه کرد و در بحث تعاملات بین المللی و بازارهای صادراتی مشارکت داشت. بنابراین، مدیریت این مجموعه های عظیم نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی روی پای خود ایستاده است.

9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها