مسئول پناهگاه سار زنجان:

حمایت دوستداران محیط زیست از400 قلاده سگ در پناهگاه سار زنجان

به همت مسئولین موسسه حامیان حیوانات سار زنجان400 قلاده سگ در پناهگاه سار زنجان مورد حمایت دوستداران محیط زیست قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۹۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول پناهگاه سار زنجان گفت: به منظور درمان، واکسیناسیون،تغذیه، کنترل جمعیت در راستای بهینه سازی محیط زیست، سگ های ولگرد توسط موسسه سار در مکان مشخصی نگهداری می شوند.

زهرا فاتحی افزود: 400 قلاده سگ در پناهگاه سار زنجان مورد حمایت دوستداران محیط زیست قرار گرفته اند و اقدامات اولیه جهت ثبت تشکل زیست محیطی "حامیان حیوانات سار" صورت گرفته و مجوزهای لازم بزودی اخذ خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرکز حامیان حیوانات سار زنجان یک پناهگاه امن و مطمئن برای سگ های ولگرد است،که اگر حمایت لازم از آنها صورت نگیرد قادر به ادامه حیات نیستند.

مسئول پناهگاه سار زنجان تصریح کرد: متاسفانه تعداد سگ های ولگرد که نیاز به حمایت دارند خیلی زیاد بوده و این موسسه بدون کمک دوستداران محیط زیست وحمایت دولت قادر به پذیرش سگ های جدید و ادامه فعالیت نمی باشد و با این روند در آینده باید این مجموعه را تعطیل کنیم.

فاتحی افزود: ماهانه حدود 20 میلیون تومان هزینه صرف نگهداری 400 قلاده سگ ولگرد می باشد که صرف تغذیه، درمان، حقوق کارگران و دامپزشک و... می شود .

وی ضمن دعوت از دوستداران محیط زیست به حمایت از این موسسه گفت: دوستداران و علاقه مندان به حیوانات ، بویژه مسئولین دستگاههای اجرایی استان در انجام این مهم ما را یاری دهند تا سگ های ولگرد بیشتری پذیرش و نگهداری شوند.

فاتحی ادامه داد: ضایعات گوشت مخلوط با برنج، جو، سیب زمینی، ماکارونی، هویج و نان خشک در چهار دیگ بزرگ پخته می شود و روزانه طی دونوبت، یک وعده به سگ های بزرگ و قوی و 2 نوبت نیز به سگ های ضعیف و کم سن و سال داده می شود.

مردم زنجان به ویژه مراکز بزرگ، دانشگاه ها و رستوران ها و غذاخوری ها در روزهای جمعه از ساعت 11صبح تا 17 عصر به این مرکز مراجعه و با تحویل نان خشک و غذاهای دورریز، ما را در این کار خیر یاری دهند.

مرکز حامیان حیوانات سار در 6 کیلومتری جاده قدیم زنجان - تهران و در نزدیک روستای دیزج آباد قرار دارد و بازدید از این مرکز برای عموم آزاد است.

موسس پناهگاه سار زنجان خانم سیده سارا فرقانی که دانشجوی دکترای دامپزشکی هستند بوده که با کمک مادر خود خانم زهرا فاتحی که دارای مدرک کارشناسی بهداشت هستند این مجموعه را راه اندازی نموده است.

علاقه مندان به حمایت از این حیوانات می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6274121940010887 نزد بانک اقتصاد نوین به نام مرکز حمایت از حیوانات سار واریز کنند و همچنین با شماره تلفن های 09123450763 و 09121397253 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار