گزارشی درباره به کارگیری کودکان زیر 15 سال در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در زنجان دریافت نشده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۱۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جلسه امور بانوان استان زنجان گفت: در ماده 79 قانون کار مقرر شده است: «به کار گماردن افراد کمتر از 15 سال تمام ممنوع است.» بنابراین اگر کارفرمایی کودک زیر 15 سال را به کار بگیرد، طبق ماده 176 قانون کار مجازات خواهد شد.

احمد غریوی افزود: کودکان به علت ناتوانی در دفاع از خود به توجه و مراقبت خاصی نیاز دارند که به همین علت قانون‌گذار در حمایت از این قشر، مقررات خاصی را برای حمایت از آنان در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت قوانین تعیین شده در بخش کودکان کارفرمای خاطی مجازات خواهد شد.

غریوی با اشاره به بازرسیهای به عمل آمده از واحدهای مختلف در استان زنجان افزود: از آنجایی به کار بردن افراد کمتر از 15 سال ممنوع است، از همین رو بازرسی‌های مستمر برای برخورد با متخلفان در این بخش انجام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: البته رسیدگی به تخلفات در بخش به کارگیری کودکان زیر 15 سال در صلاحیت هیأت‌های تشخیص وحل اختلاف اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی نیست و باید مراجع فضایی آن را رسیدگی کنند.

غریوی با اشاره به اینکه موردی که گزارشی درباره به کارگیری کودکان زیر 15 سال در واحدهای مختلف در زنجان باشد، مشاهده نشده است، تصریح کرد: اگر این امر مشاهده شود بر اساس قانون با کارفرمایان برخورد می‌شود.

گفتنی است، طبق آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان در استان زنجان 54 کودک کار شناسایی شده است که اغلب آنها به آب‌فروشی در آرامستان‌ها مشغول هستند

ارسال نظرات