محمد حسن نژاد گفت:لایحه برنامه ششم توسعه، یک کاریکاتور است برنامه نیست سالانه ۱۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب شود، در حالی که این رقم در سال ۹۵ ، ۶ هزار میلیارد تومان بوده است
کد خبر: ۸۷۹۴۲۴۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  علیرضا محجوب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه معمولاً تدوین برنامه ها آرمان گرایانه است، افزود: رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه به نحوه اجرا و میزان پایبندی به آن بستگی دارد .

 

وی با بیان اینکه بین اعمال دولت برای ایجاد اشتغال و برنامه، پیوستگی و نزدیکی وجود دارد ابراز امیدواری کرد: در سال آینده نخستین آثار عملیاتی اجرایی برنام ششم توسعه آشکار شود.

 

محجوب با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید سیاست هایی تعریف شود، گفت: متوسط سالانه رشد اشتغال در برنامه ششم توسعه 9 و نیم درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه اصولاً اشتغال، برنامه و بودجه محور نیست، افزود: هنوز دولت و مجلس شورای اسلامی باور ندارند که محور اصلی برنامه باید اشتغال باشد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برنامه ششم توسعه اشتغال محور نیست امّا بیش از برنامه های دیگر به آن توجه کرده است.

 

محجوب با تاکید بر اینکه باید از حقوق کار صیانت کنیم، افزود: در مجلس شورای اسلامی درباره قانون جدید کار در کمیسیون بحث خواهد شد.

 

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این برنامه گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص داده و 190 هزار میلیارد تومان وام بانکی برای سرمایه گذاری پرداخت شود.

 

محمد حسن نژاد افزود: بر اساس این برنامه، صندوق توسعه ملی هم سالانه 71 هزار میلیارد تومان باید اختصاص دهد و 95 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شود.

 

وی ادامه داد: شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی هم باید سالانه 95 هزار میلیارد تومان و اشخاص 23 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.

 

حسن نژاد گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری مستقیم خارجی، سالانه 105 هزار میلیارد تومان باید انجام شود در حالی که سرمایه گذاری خارجی در سال 95 ، شش هزار میلیارد تومان بوده است .

 

وی با اشاره به اینکه این منابع قابل تحقق نیست، افزود: مواد برنامه ششم توسعه تناقضات زیادی دارد.

 

حسن نژاد گفت: برنامه ششم توسعه، یک کاریکاتور است و برنامه نیست.

 

وی افزود: مفروضات اقتصادی که در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده واقعی نیست بنابراین خروجی این برنامه هم واقعی نخواهد بود.

 

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اهداف و مفروضات اقتصادی برنامه ششم توسعه قابل تحقق نیست،گفت: قرار بود در برنامه پنجم توسعه سالانه 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم امّا نه تنها این گونه نشد بلکه رشد اقتصادی، منفی هم شد.

ارسال نظرات