قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۲۰ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۵۵ دلار و ۴۱ سنت رسید.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۷۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دلیل پیش بینی نزدیک شدن سطح عرضه و تقاضا به یکدیگر در سال 2017 پس از تصمیم اوپک و دیگر تولید کنندگان برای کاهش تولید، قیمت نفت امروز افزایش داشت.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 20 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به 55 دلار و 41 سنت رسید.

 

قیمت نفت خام آمریکا نیز 31 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 21 سنت رسید.

 

تجار گفتند افزایش قیمت ها ناشی از انتظار کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا در سال 2017 بوده است.

 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان به رهبری روسیه اعلام کرده اند که به منظور تقویت قیمت ها و مهار مازاد عرضه جهانی تولید خود را از ژانویه 2017 حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد.

 

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران هم اکنون انتظار دارند سطح بالایی از پیروی کشورها از توافق کاهش تولید را شاهد باشند، قیمت ها نیز تقویت شده است.»

 

بانک آمریکایی مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «عربستان تمایل خود برای کاهش تولیدش به زیر 10 میلیون بشکه را در صورت نیاز اعلام کرده (سطح فعلی تولید این کشور حدود 10.5 میلیون بشکه است) این اقدام ریسک متوجه توافق را کاهش می دهد.»

 

موسسه جی بی سی انرژی اعلام کرده که ارزش دلار آمریکا کاهش داشته  و این مسئله نیز در افزایش قیمت نفت موثر بوده است. ارزش دلار امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی از زمان رسیدن به بالاترین رقم 14 سال گذشته در هفته قبل، 0.9 درصد کاهش یافته است.

 

این در حالی است که به دنبال توافق کاهش تولید و تقویت قیمت ها، فعالیت های حفاری نفت شیل در آمریکا برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته است.

ارسال نظرات