خبرهای داغ:
دستاورد نوین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

مقابله با بحران کم آبی کشور، با اجرایی شدن طرح بتن تخلخلی

دانشجوی عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در معرفی دستاورد نوین دانشگاهی به نام بتن اسفنجی (بتن متخلخل) گفت: این محصول عبور دهنده آب سدها و معابر شهر است که هنگام بارندگی، آب از این سنگ فرش ها عبور کرده و به مخزنی که برای آن طراحی شده است انتقال داده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۷۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پدرام محمد قاسمی گفت: این طرح در سطح شهرهایی که هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی و سیل می شوند کاربرد فروانی دارد و استفاده از این دستاورد دانشگاهی باعث می شود تا کمتر شاهد سیل و آب گرفتگی معابر باشیم.

وی با اشاره به این که این بتن تخلخلی باعث می شود تا آب هدر نرفته و ذخیره شود، گفت: در شهرهای کم بارش و حتی شهرهای شمالی کشور که بارندگی زیاد است، استفاده از این بتن سبب می شود تا کم آبی جبران شده و مانع هدررفت آب شود؛ زیرا آب جمع آوری حاصل بارش در یک منبع هدایت شده و دوباره قابل استفاده است.

محمدقاسمی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در مسابقات انجمن بتن آمریکا در سال 94 مقام دوم را کسب کرد؛ برای پیشرفت در چنین طرح هایی نیازمند سرمایه گذاری و حمایت هستیم. البته طرح بتن تخلخلی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مورد حمایت قرار گرفته، اما نیاز است تا شهرداری ها و ارگان های دیگر این طرح را به مرحله اجرا در آورند.

این دانشجو در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح بتن تخلخلی تا حدودی مشکلات و معضلات مربوط به کم آبی کشور حل خواهد شد، زیرا آب به دست آمده حاصل از بارندگی، برای آبیاری زمین های کشاورزی و فضای سبز شهرها قابل استفاده خواهد بود.

9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها