دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت هویت جامعه اسلامی را شکل می‌دهد، گفت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۰۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با حضور علمای جهان اسلام در اراک برگزار شد وحدت را هویت جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئله وحدت امت اسلامی یک استراتژی نیست بلکه هویت جامعه اسلامی است و اگر بتوانیم این هویت را در جامعه اسلامی تثبیت کنیم اختلاف نظرها و اختلاف سلایق نه تنها نمی تواند لطمه ای به پیشرفت دنیای اسلام بزند بلکه باعث رشد و پیشرفت جهان اسلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اساس دیدگاه‌ها باید هویت جامعه اسلامی باشد، افزود: آنچه دنیای اسلام را تهدید می کند ایجاد شکاف در هویت جامعه است و اگر این اتفاق بیافتد اراده جامعه اسلامی تضعیف و جامعه دچار فساد و چند پارگی خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: با کاوش در آیات قرآنی درمی‌یابیم که توحید، عنصری اساسی در قرآن کریم تلقی می‌شود به صورتی که اختلاف‌افکنی و جدایی امری ناپسند از دیدگاه قرآن به شمار می‌آید.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه شِرک به دستورات الهی در ایجاد اختلاف میان مسلمانان نقش داشته و پایبندی به دستورات الهی وحدت در جامعه اسلامی را به خوبی بنیان می‌نهد، گفت: براساس آیات قرآن وحدت در میان مسلمانان نوعی محبت به پیامبران و ائمه اطهار(ع) برشمرده شده که می‌تواند نقش ارزشمندی را در جامعه اسلامی ایفا کند و این امر در کتب آسمانی نمایان است.

وی با اشاره به اینکه دوستی در میان امت زمینه‌ وحدت را فراهم می‌سازد، افزود: در دین اسلام بر احترام، ابراز محبت به حضرت محمد(ص) و نیز خاندان پاکش تأکید فراوانی شده که باید مسلمانان آن را در دستور کار قرار دهند چراکه محبت به خاندان حضرت محمد(ص) موجب وحدت و دوری از تفرقه می‌شود و این امر باید به خوبی در میان امت اسلامی مورد عنایت قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: وحدت جامعه اسلامی و عواطف این جامعه باید به سمت حضرت محمد(ص) پیش برود، هویت جامعه اسلامی باید بر محور پیامبر(ص) شکل بگیرد، گفتمان جامعه، رسانه و فرهنگ و قلم ما باید در این راستا باشد، ما باید عشق به خوبان را در جامعه نهادینه کنیم تا جامعه دارای اراده واحد به سمت وحدت و کمال مطلوب شود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به لزوم بهره گیری از سیره عملی اهل بیت(ع) گفت: نباید از الگوهای عملی و علمی فاصله بگیریم و اگر امام علی(ع) را به عنوان الگوی مردان و حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی زنان معرفی می‌کنیم باید هم در بعد عملی باشد و هم بعد معرفتی.

وی افزود: کسانی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند سعی دارند مسلمین را از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جدا کنند تا بتوانند تفرقه و اختلاف ایجاد نمایند و اگر محبت محمد و آل محمد(ص) ملاک و معیار باشد هیچگاه تفرقه حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات