خبرهای داغ:
همسر شهید فانوسی شهدای مدافع حرم شهدای اصل تربیتی هستند، گفت: این شهدا اکثراً دهه شصتی بودند که حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۱۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمیرا حمیدی‌نامدار امروز در یادواره شهدای دانش‌آموزی استان و یادبود شهدای مدافع حرم که در حسینیه حضرت زینب (س)کوی محمدیه برگزار شد،از آزادسازی منطقه حلب سوریه به عنوان حماسه یاد کرد و اظهار داشت: امروز حماسه‌ای که به دست ابوالفضلی‌های امام خمینی(ره) دوباره پیوند خورد مدیون خون پاک تمامی شهدای مدافع حرم است و این شهدا با ایمانشان درس عبرتی برای همه جهانیان شدند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم شهدای اصل تربیتی هستند، افزود: این شهدا اکثراً دهه شصتی بودند که حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند.

همسر شهید فانوسی با بیان اینکه دشمن واژه شهادت را به‌وسیله مادیات زیر سوال می برد، عنوان کرد: برخی اظهار می‌کنند که شهدای مدافع حرم در قبال رفتنشان به سوریه پول دریافت می‌کنند در صورتی که اینچنین نیست و به قدری منزلت دارند که امام خامنه ‌ای (مد ظله العالی) در مورد آنها فرمود که اجر دو شهید را دارند.

وی در خصوص ویژگی‌های شهدای مدافع حرم ابراز داشت: این شهدا حب دنیا را از دل بیرون کردند و اعتمادشان را به خدا به درجه 100 رساندند و به مقام مرضیه الهی رسیدند.

حمیدی‌نامدار در بیان مقام مرضیه به ویژگی های شخصیتی شهید فانوسی اشاره کرد و بیان داشت: همواره نمازش را اول وقت می‌خواند، صدایش را بلند نمی‌کرد، در جمع به کسی بی‌حرمتی نمی‌کرد، همواره به دیگران احترام می‌گذاشت، انسان متواضع و خوش‌برخوردی بود و امر به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های اعمالش بود.

وی اضافه کرد: اخلاص سرتاسر وجود شهید «فانوسی» را فرا گرفته بود و اوج لحظات زندگی را در مناطق مرزی کشور خدمت می کرد و به عنوان یک تخریبچی نمونه در پاک‌سازی مناطق مین‌گذاری حضور می‌یافت.

همسر شهید مدافع حرم با بیان اینکه این شهید بزرگوار هیچگاه از سختی‌ کارش گله و شکایت نمی‌کرد، افزود : ایشان کار را برای خداوند انجام می داد و با خداوند هم معامله می کرد و به همین خاطر رنگ خدایی گرفت و به مقام و منصب شهادت رسید.

* شهادت ثمره و پاداش رستگاری مطلق است

وی در خصوص اینکه چطور می شود رنگ خدایی گرفت، بیان داشت: اگر از مادران شهدای مدافع حرم سوال کنید، می‌گویند که شهیدانشان از بهترین فرزندان آنها بودند و فرزندان شهدا نیز ابراز می‌کنند که عاشق پدرانشان بودند.

حمیدی‌نامدار با بیان اینکه بعد از شهادت همسرش طعنه‌های بسیاری به او زدند، گفت: این افراد فکر می کنند که شهدای مدافع حرم نسبت به خانواده خود بی تفاوت بودند در صورتی که آنها عاشق به معنای واقعی بودند.

وی اضافه کرد: کسی که عاشق واقعی باشد چشم و گوش خود را به روی هر آنچه که دنیایی است، می‌بندد و اعتمادش را به معشوق به درجه 100 می‌رساند و چشم و گوش آنها خدایی می‌شود و حب اهل بیت(ع) در دل آنها اوج می‌گیرد و زندگیشان حسینی می‌شود.

همسر شهید فانوسی با اشاره به خاطره‌ای از اوایل آشنایی خود و خواستگاری شهید فانوسی گفت: ایشاندر روز خواستگاری گفتند کسی را می خواهم که مرا در راهی که انتخاب کرده‌ام، کمک کند و خدا را شاکرم که بهترین نعمت را بر من ارزانی کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم و با عزت و افتخار خود را به عنوان همسر شهید معرفی می‌کنم از عنایت حضرت زهرا(س) بود.

حمیدی نامدار خطاب به دختران با تاکید بر اینکه در ازدواج نباید مادیات را ملاک قرار داد، افزود: شما بعد از مدتی مهم‌ترین تصمیم زندگی خود را خواهید گرفت، سعی کنید زندگیتان را با کسانی شروع کنید که واقعیت دارند و درهمین حال و هوای مدافعان حرم که عاقبت به خیر شدند، باشند.

وی ایمان را مهم‌ترین ملاک برای ازدواج معرفی کرد و بیان داشت: زندگی پستی و بلندی و بالا و پایین بسیاری دارد و سختی‌های بسیاری دارد اما در همین اوج دنیاو فسادها و سختی‌ها باید از امتحان الهی پیروز و موفق بیرون بیایید.

همسر شهید فانوسی عنوان کرد: من 13سال با شهید «فانوسی» زندگی کردم و در طول این 13 سال روی هم رفته به روز 3 سال کنار هم نبودیم و ایشان همواره در ماموریت بودند ولی زندگی ما عمق داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در خصوص شهدا بد قضاوت می کنند، افزود: برخی اظهار می‌کنند که همسران و مادران شهدا چرا گذاشتند که آنها به جبهه مقاومت بروند و در جواب فقط همین را عرض کنم که رفتن شهدا مصداق عینی آیه قرآن است که خداوند فرمود «ای کسانی که ایمان آوردید گمان نکنید عزیزانتان که در کشور دیگر می‌روند و جهاد می‌کنند اگر درنزد شما بودند کشته نمی‌شدند و زنده می‌مانند.»

حمیدی‌نامدار افزود: باید اعتقاد داشت که جهاد در راه خدا و شهادت ثمره و پاداش رستگاری مطلق است.

* شهدای مدافع حرم آگاهانه و رندانه راه جهاد را انتخاب کردند

وی با اشاره به آیه «انی سلم لمن سالمکم» خطاب به نوجوانان گفت: اگر شما می خواهید همانند شهدای مدافع حرم اسلحه به دست بگیرید و از حرم اهل بیت(ع)، ناموس شیعه و شرافت انسانیت دفاع کنید، علم علمدار به دست شماست و شما هم می توانید جهادگونه مثل شهدای مدافع حرم به مقام شهادت برسید.

همسر شهید فانوسی اضافه کرد: امروز شما با حفظ حجاب و با علم‌های سیاه و چادرهای سیاه به آمریکا و داعش بگویید اگر رزمنده‌های ما در خارج از مرزهای داخلی به مبارزه با بزرگترین ابرقدرت‌های جهان می‌پردازند ما هم با حفظ حجاب زینبی(س) جهادگونهاز این ارزش‌ها دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حجاب از سه چیز دفاع می کند، افزود: حفظ حجاب در مرحله اول به انسان شخصیت می دهد و در مراحل بعدی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند و چشم دشمنان اسلام را نابود می کند.

حمیدی نامدار با تاکید بر اینکه حفظ حجاب وصیت تمامی شهداست، ادامه داد : حجاب شما همانند تیر سه شعبه‌ای است که امروز می‌شود به خنجر دشمن زد، روزی که امام زمان (عج) ظهور کرد با افتخار وسربلندی بگوید که ما هم جزء سربازان مخلص ایشان بودیم.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) به واسطه گناهان طولانی شده عنوان کرد: در این زمان اگر نمی توانیم برای امام زمان(عج)، علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع) باشیم حداقل حرمله‌وار رفتار نکنیم.

همسر شهید فانوسی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آورده‌اند، افزود: امروز تک تک ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و حواسمان باشد پا بر روز خونشان نگذاریم که فردای قیامت آنها ما را بازخواست خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم آگاهانه، هوشمندانه و رندانه راه جهاد را انتخاب کردند، گفت: آنها فقط به نیت قرب الی الله قدم در جبهه‌ها گذاشتند و کسب مقام هدف آنها نبود.

حمیدی‌نامدار خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با آموختن درس بزرگ ایثار و شهادت به ما یاد دادند که در آخر الزمانی که نگهداشتن ایمان از آهن گداخته سخت‌تر است، می‌شود ایمان را حفظ کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات