خبرهای داغ:
استاندار قم با اشاره به نقش خیرین در عرصه‌های مختلف، گفت: باید از ظرفیت این قشر بیش از پیش برای رفع مشکلات دانشگاه‌ها و رونق علمی در استان استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۴۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع مشکلات دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی در نشست با اعضای ستاد خیرین بانوان دانشگاهی قم با اشاره به نقش و جایگاه قشر فرهیخته و دانشجو در جامعه، تصریح کرد: استفاده از خیرین و نهاد‌های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ها امری مهم و ضروری است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت تلاش برای بهبود فضای اقتصادی و نقش آن در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان گفت: ایجاد مدیریت کارآمد در جامعه از نکات ضروری کشور است که در کنار آن می‌توان با هم‌افزایی و ایجاد احساس تعلق در بین همه اقشار، بخشی از خلأهای موجود را برطرف کرد.

صادقی ارتقای بهره‌وری را فلسفه کلی اقتصاد مقاومتی و نیاز اساسی کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: با اصلاح نگرش‌ها و تدوین برنامه‌ها بر اساس نیازسنجی صحیح، می‌توان نقشه راهی مطمئن و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود برای نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره‌وری طراحی کرد.

وی با تأکید بر ایجاد نگاه فرابخشی در بین مدیران به عنوان اصلی مهم اضافه کرد: در اولویت‌بندی کار‌ها باید بر اثرگذاری در همه بخش‌ها توجه کرد.

استاندار قم مشکلات موجود در حوزه تحصیل دانشجویان را دغدغۀ مهم مسئولان دانست و افزود: در کنار برنامه‌های استانی و حاکمیت در اجرای پروژه‌ها، حضور بخش غیردولتی و خیرین می‌تواند کمک بسزایی در بهبود فضاهای دانشگاهی باشد.

وی با برشمردن برخی از معضلات زیست محیطی، عمرانی و اجتماعی در استان اظهار کرد: باید برای بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی و خیرین برای کمک به بخش‌های دولتی در برون‌رفت از این مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

صادقی هم‌افزایی و همدلی همه بخش‌ها در مسیر توسعه استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با دوری از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و عمل به وظیفه، آینده استان را در جایگاه و شأن واقعی آن شکل دهیم.

استاندار قم با بیان نقش دانشگاهیان و نخبگان در تبیین راهکارهای عملی برای حل معضلات جامعه، افزود: باید تعامل و هم‌پوشانی لازم بین جامعه فرهیخته و بخش‌های اجرایی و تولیدی وجود داشته باشد تا زمینه برای رشد و تعالی کشور فراهم شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها