کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد

شبکه های اجتماعی مهمترین محورهای هجوم فرهنگی در جنگ نرم دشمن

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نرم افزارهای اجتماعی و شبکه های مرتبط با آنها از مهمترین محورهای هجوم فرهنگی در جنگ نرم دشمنان است.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۰۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علیرضا ساکی در دوره تربیت و تعالی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی سپاه ناحیه مقاومت زرندیه با اشاره به پیچیدگی‌های جنگ نرم و اهداف دشمن در این جنگ گفت: جنگ نرم به دنبال تغییر قالب‌های ماهوی جامعه و ساختارهای سیاسی است.

وی افزود: در این جنگ اعتقادات، باورها و ارزش‌های یک جامعه برای تغییر مورد هجوم قرار می‌گیرد و مدل‌های رفتاری جدید به گونه‌ای شکل می‌گیرد که به جای رفتارهای حمایتی از ساختارهای سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشکنی می‌رود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: جنگ نرم پُر تحرک و جاذبه‌دار است. در جنگ نرم جامعه هدف واقع می‌شود و با گذشت زمان بسیاری از بازیگران و بازیگردانان جنگ نرم از درون این جنگ به استخدام کارگزاران اصلی جنگ نرم در می‌آیند.

حجت‌الاسلام ساکی با اشاره به اینکه جنگ نرم هیجان‌ساز است، گفت: دشمن در جنگ نرم با نمادسازی، اسطوره‌سازی و خلق ارزش‌های جدید با احساسات جامعه هدف، اهداف خود را پیش‌ می‌برد و تلاش می‌کند از احساسات برای تغییر و دگرگونی در باورهای مردم استفاده کند.

وی افزود: ایجاد شبکه‌های اجتماعی از سوی مزدوران داخلی که بخشی از دانش آموزان دبیرستانی ما را مورد هدف قرار داده از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم است. در فضای مجازی دقیقاً شبکه‌های اجتماعی از عدم آشنایی دانش آموزان با سوابق افراد نهایت سوء استفاده را می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع جنگ نرم و عملیات روانی غرب علیه لایه های متعدد اجتماعی کشورمان امری نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. در جنگ نرم مهمترین مؤلفه، سرمایه گذاری بر روی قشرهای مستعد مانند دانشجویان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار