ساعتی پس از آنکه تلویزیون ترکیه گزارش داد افراد مسلح ناشناس با شلیک به سفیر روسیه در آنکارا باعث زخمی شدن وی شده‌اند، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد‌ وی کشته شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۳۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
به گزارش سرویس بین الملل بسیج  خبرگزاری بسیج ساعتی پس از آنکه  تلویزیون ترکیه گزارش داد افراد مسلح ناشناس با شلیک به سفیر روسیه در آنکارا باعث زخمی شدن وی شده‌اند، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد‌ وی کشته  شده است.
به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید «آندری کارلوف»، سفیر روسیه حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد حمله چند فرد مسلح ناشناس قرار گرفته است.
 بر اساس اعلام منابع خبری ترکیه، او به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت جراحات درگذشت. شاهدان عینی گفتند: مهاجم با فریاد یا الله، بسم الله به سوی سفیر روسیه حمله کرده و گفته است 'به شما اجازه نخواهیم داد.
به گفته شاهدان، مهاجم که حدود 20 تا 25 ساله بوده، در حین تیراندازی فریاد می زد: انسانهای معصوم را کشتید. این حمله در حالی صورت گرفته است که طی چند روز گذشته دفاتر نمایندگی های سیاسی روسیه، چین و ایران در آنکارا شاهد تظاهرات گروههای افراطی بود.برخی رسانه ها اعلام داشته اند که فرد ضارب با نشان دادن کارت پلیس وارد ساختمان شده و بعد از تیراندازی هوایی به سمت سفیر روسیه آتش گشوده است.
گزارش ها حکایت از آن دارد که فرد ضارب که در ساختمان محل ترور پنهان شده بود که هدف گلوله نیروهای امنیت قرار گرفته و کشته شد.
شهردار آنکارا نیز اعلام داشت فرد ضارب عضو نیروهای پلیس ترکیه بوده است.
گفتنی است این حمله یک روز پیش از دیدار «مولود چاوش اغلو»، وزیر خارجه ترکیه به مسکو به منظور مذاکره با همتایان روسی و ایرانی خود در خصوص سوریه انجام پذیرفته است.
ارسال نظرات