امسال، خيران و كشاورزان اردبيلي بيش از 18 ميليارد و 154 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند كه بخشي از زكات پرداختي در قالب «سهم الفقرا» در اختيار نيازمندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۴۵۱۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه زكات پرداختي اردبيلي‌هاي خير در سال‌جاري نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 27 درصد رشد داشته است، گفت: امسال روستاييان و كشاورزان اردبيلي بيش از 18 ميليارد و 154 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند.

وي با بيان اينكه بيش از هفت ميليارد و 677 ميليون ريال از زكات پرداختي در قالب «سهم الفقرا» در اختيار مددجويان و افراد نيازمند روستاهاي مؤدي زكات قرار گرفته است، تصريح كرد: براساس سیاست‌های کمیته امداد، ۶۰ درصد از زکات باید در بحث فقرزدایی و ۴۰ درصد در بخش پروژه‌های عام المنفعه هزينه شود که با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا كنون توانسته‌ايم خدمات مطلوبي را به اقشار آسيب پذير ارائه كنيم.

زلالي با اشاره به اينكه برای اجرای پروژه‌های عمرانی متولی تعریف شده كه بر اين اساس تلاش داريم هزینه کرد زکات را به امر فقر زدایی اختصاص دهيم، اظهار كرد: فلسفه زکات دستگیری از فقرا است كه طبق فرمايش قرآن و ائمه اطهار(ع) اگر تمامي مردم زكات خود را به موقع پرداخت كنند، فقيري باقي نخواهد ماند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اينكه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا صرف نیازمندان همان محل مي‌شود، خاطر نشان كرد: طبق نيازسنجي‌هاي انجام يافته از خانواده‌هاي تحت پوشش، نيازهاي اساسي مددجويان شناسايي شده كه طبق آن خدمات حمايتي ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در جهت ترويج و تبيين هر چه بيشتر فرهنگ زكات در بين اقشار مختلف جامعه تفاهمنامه همكاري با بسيج طلاب انعقاد شده است، گفت: بر اساس اين تفاهمنامه 380 نفر از طلاب، روحانيون و مبلغان علوم ديني با كميته امداد استان در زمينه ترويج و نهادينه سازي فرهنگ زكات در جامعه همكاري مي‌كنند.

زلالي با بيان اينكه احیای سنت‌های حسنه اسلامی يكي از راهبردهاي مهم كميته امداد است، اظهار كرد: پرداخت زکات از جمله موضوعات حائز اهميت است که درصدد هستيم با ترويج هر چه بيشتر آن به ريشه كني فقر و محروميت از جامعه كمك كنيم.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه از یک هزار و ۷۸۰ روستای استان تنها ۸۸۰ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، يادآور شد: استان اردبيل ظرفيت بسيار بالايي براي پرداخت زكات دارد كه اميدواريم با ترويج هر چه بيشتر اين فريضه واجب الهي بتوانيم به توسعه و آباداني منطقه كمك كنيم.

وي با اشاره به اينكه افزايش چشمگير زكات پرداختي كشاورزان خير بيانگر توجه ويژه آنان به اين فريضه الهي است، بيان كرد: پرداخت زکات برکت‌های بسياري دارد که این برکات در عرصه‌های مختلف جامعه نيز قابل مشاهده است.

زلالي ضمن قدرداني از شورای زکات استان، ائمه جمعه، روحانیون و عاملان زکات، اظهار كرد: اميد است با همكاري و همياري مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و خيران بتوانيم گام‌هاي موثرتري را براي رفع مشكلات اقشار آسيب پذير و همچنين توسعه و پيشرفت همه جانبه استان برداريم.

ارسال نظرات