طرح 4 بانده کردن جاده اردبیل - سرچم از سمت مرکز استان از سال 93 آغاز شده ولی به علت محدودیت های مالی این طرح تنها در حوزه شهرستان اردبیل و تنها در دو منقطه محدود شده است؛ درحالی که محدوده خطر و تصادفات ناگوار در منطقه سرچم و در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر واقع شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۵۷۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، علی حیدری، مدیر کل اسبق راه و شهرسازی استان اردبیل در اوایل سال 93 از آغاز عملیات اجرایی چهاربانده کردن جاده اردبیل – سرچم از سمت مرکز استان خبر داده بود که هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است.

وی همچنین اجرای این طرح را در دو محدوده روستای آرالوی بزرگ و روستای بودالالو عنوان کرده و محدودیت های مالی را علت اصلی عدم پیشروی برای اجرای طرح کامل 4 بانده کردن مطرح ساخته بود.

به گزارش کوثرخبر، نکته قابل توجه و تاملی که می بایست به آن پرداخت، حادثه خیز بودن جاده سرچم در حوزه استحفاظی کوثر و خلخال است که دارای تونل های 12گانه، به مراتب خطرناک و سالانه بسیاری را به کام مرگ می کشاند.

این درحالی است که جاده اردبیل جاده ای صاف بوده و به علت وجود پلیس راهنمایی و رانندگی کمتر تصادفاتی در آن رخ می دهد.

به نظر می رسد که اختصاص اعتبارات میلیاردی برای اجرای طرح 4 بانده کردن جاده اردبیل - سرچم در راستای کاهش تصادفات و حوادث ناگوار بصورت کارشناسی صورت نگرفته است!

به عبارتی دیگر،محدوده خطر و تصادفات ناگوار در منطقه سرچم و در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر واقع شده است که با این وجود انتظار می رفت آغاز عملیات اجرایی پروژه 4 بانده کردن این جاده ترانزیتی از سمت سرچم به طرف مرکز استان صورت می گرفت تا به مراتب شاهد کاهش تلفات و تصادفات در این جاده باشیم.

اما متاسفانه این طرح در نقاط حادثه خیز و مورد نظر منطقه، عملیاتی نشده و با وجود اینکه نیوجرسی های بسیاری در جاده سرچم برای جلوگیری از وقوع حوادث نصب شده است ولی همچنان تصادفات ناگوار در این جاده رخ می دهد که موجب گرانی مسافرین و میهمانان شده است.

حال با گذشت 3 سال از اختصاص اعتبارات لازم جهت 4 بانده کردن نقاط حادثه خیز در محدوده شهرستان اردبیل، انتظار می رود ادامه این اعتبارات جهت رفع نواقصات و نقاط حادثه خیز سرچم، رگ حیاتی استان اردبیل از سوی راه و شهرسازی تخصیص یابد؛ هرچند این جاده به صورت اصولی به بهره برداری نرسیده و خطرات بسیاری متوجه این جاده می باشد ولی لازم است مسئولین برای رفع نقاط حادثه خیز حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

ارسال نظرات