نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»:

طرح بدون برنامه تحول سلامت شکست خورده است

موسوی لارگانی با اشاره به دلایل شکست طرح تحول سلامت گفت: در حال حاضر بدهی های سنگین طرح تحول سلامت به داروخانه ها و بیمارستان ها و مسائل دیگر باعث شده این طرح با شکست و مشکل روبرو شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۶۷۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از طرح هایی بود که می توانست دغدغه مردم را تا حدی از اینکه به دنبال دارو و مشکلاتی که بعضاً در بیمارستان ها برای بستری شدن و حتی مسائلی همچون زیرمیزی گرفتن ها که ضد ارزش بود و به حرفه پزشکی وارد شده بود را برطرف کند.

وی افزود: این طرح در سال اول خود شروع خیلی خوبی داشت اما به مرور زمان به جای آنکه این طرح کارشناسی تر و برنامه آن بهتر شود متاسفانه رو به تحلیل رفت یعنی به جای سیر صعودی سیر نزولی پیدا کرد و رضایتمندی که در سال اول برای مردم ایجاد کرده بود کاهش یافت و حتی ما شاهد نارضایتی هایی در مردم بودیم.

این نماینده مجلس با اشاره به دلایل شکست طرح تحول سلامت عنوان کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت و شکست طرح تحول سلامت این بود که از ابتدا برنامه ریزی کافی و لازم را نداشتند، اگر می خواستند این طرح، طرح موفقی باشد باید در بین اجرای برنامه، برنامه ای مدون کنند که با شکست روبرو نشود.

موسوی لارگانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اجرای درست طرح تحول سلامت ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکید می کردند که این طرح استمرار داشته باشد و طوری نباشد که یک مدت کوتاهی اجرا و بعد هم رها شود؛ در حال حاضر بدهی های سنگین طرح تحول سلامت به داروخانه ها و بیمارستان ها و مسائل دیگر باعث شده این طرح با شکست و مشکل روبرو شود.

نماینده مردم فلاورجان در خاتمه یادآور شد: یکی از مکمل های طرح تحول سلامت، طرح پزشک خانواده بود که حتی شاهد موفقیت طرح پزشک خانواده هم نبودیم لذا همه این مسائل دست به دست هم داده و باعث شده طرح تحول سلامت از موفقیت بالایی برخوردار نباشد.


ارسال نظرات