با وجود قوانین موجود در کشور می توان اقدامات موثری در مسیر شفاف‌سازی نظام اقتصادی و سرمایه‌ای کشور انجام داد.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۳۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به استان زنجان با نماینده ولی فقیه و نیز با استاندار زنجان دیدار و گفتگو کرد، گفت: با وجود قوانین موجود می‌توان اقدامات موثری برای شفاف‌سازی نظام اقتصادی انجام داد.

دکتر مسعود پزشکیان بر ضرورت ایجاد سیستم جامع داده اطلاعات اقتصادی در کشور تاکید نمود و افزود: با وجود قوانین موجود در کشور می توان اقدامات موثری در مسیر شفاف‌سازی نظام اقتصادی و سرمایه‌ای کشور انجام داد.

وی اظهار داشت: با ایجاد این سیستم اطلاعاتی، علاوه بر شفاف سازی اطلاعات و اقدامات، تصمیم‌گیری ها نیز بر اساس داده‌های صحیح اطلاعاتی اتخاذ می گردد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گام اول برای اتخاذ هر تصمیمی را وجود اطلاعات صحیح دانست و تصریح کرد: اگر ما سیستم داده داشته باشیم و اگر این رصد مالی را از پول و سرمایه و دارایی در سیستم داده ثبت کنیم، ضمن جلوگیری از بروز دلالی و مشکلات ناشی از عدم رصد مالی در کشور می توان سرمایه‌های اقتصادی مردم را به چرخه تولید، صنعت، کشاورزی و اشتغال بازگرداند.

مسعود پزشکیان راه‌اندازی سیستم داده اطلاعاتی در کشور را موجب شناسایی و دریافت مالیات از آورده‌های اقتصادی بلااستفاده و اندوخته شده کشور و بازگرداندن سود آن به چرخه اقتصادی عنوان نمود و افزود: هر شهروند ایرانی وظیفه دارد در قبال دارایی‌هایش به نظام اقتصادی کشور، مالیات بپردازد و اگر می خواهیم مملکت اداره شود باید حاکمیت بتواند از آن چیزی که داریم مالیات اخذ کند و آن را به چرخه اقتصادی بازگرداند تا موجب رونق تولید در کشور شود.

گفتنی است، انتقاد از وضعیت قانون بازنشستگی زودهنگام کارگران و کارکنان، بیان عدم همراهی بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات طرح‌های رونق اقتصادی و بیان وضعیت احداث خط دوم راه‌آهن زنجان-تهران جهت برقراری تردد با قطارهای سریع‌السیر بویژه در استان‌هایی که برقراری پرواز به تهران برایشان به صرفه نیست، از دیگر موضوعات مورد صحبت در این دیدار بود.

دکتر پزشکیان در پایان سفر یکروزه خود به زنجان از کلینیک تخصصی رادیوتراپی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) نیز بازدید نمود.

ارسال نظرات