رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان:

شعبه دوم انجمن ام.اس زنجان افتتاح شد

شعبه دوم انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس با حضور خیران و اعضا این انجمن در زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۳۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان در مراسم افتتاح شعبه دوم انجمن، از انجام پروژه عمرانی احداث کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام.اس- قمر بنی هاشم(ع)خبر داد و گفت: این مجتمع در مساحتی بالغ بر 5 هزارمترمربع در 4 طبقه در دست احداث است که در نوع خود نمونه کامل مجتمع درمانی، توانبخشی، تفریحی و آموزشی برای بیماران ام. اس به شمار می‌رود.

احمد شکوریان افزود: انجمن حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان یک تشکل مردمی است و بنا به نیاز مبرم این استان در تلاش است بتواند به بیماران مبتلا به ام.اس خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران این انجمن در حال حاضر بیش از 1500 نفر در استان می باشد ادامه داد: آمار قابل توجهی از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

با اشاره به مشکلات هزینه دارویی و درمان، اجتماعی و اقتصادی این بیماران یادآور شد: بزرگترین اثرات ملموس و مشهودحمایت های خیرین در این انجمن نه تنها به بیماران بلکه کمک بسزایی به اقتصاد و سلامت خواهد بود و بهبود اقتصاد و سلامت موجب داشتن انسان های سالم درجامعه شده که یکی از عوامل توسعه پایدار به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه انجمن ام اس از نیمه دوم سال 1387 تشکیل شده است، تاکید کرد: سلامت حوزه‌ای فرابخشی است که تامین آن یک مسئولیت همگانی است که همه دستگاه های حمایتی و مردم نهاد در قبال آن مسئول هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این انجمن، از انجام پروژه عمرانی احداث کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمربنی هاشم (ع) خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان نیز با ارائه گزارش عملکرد این انجمن در سال جاری گفت: برای 850 نفر از بیماران در این انجمن تشکیل پرونده داده شده و دارای کارت عضویت هستند.

گنج خانی به خدمات پزشکی ارائه شده در 8 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: ارائه دارو رایگان به تعداد 4 هزار و 35 مورد، ارائه فرانشیز دارویی با حداکثر 200 هزار تومان برای 240 نفر، 39 مورد خدمات دندان پزشکی، دو هزار و 628 مورد خدمات تزریقاتی ، 289 مورد آزمایش، 185 مورد بستری و ترخیص در بیمارستان، 149 مورد ام.آر.آی، ارائه لوازم طبی از قبیل سوند نلاتون، ویلچر، تخت بیمار تک شکن و دو شکن، تشک های طبی مواج، واکر، عصا، زیرانداز، فرش، موکت و ... بخشی از خدماتی است که به صورت رایگان در اختیار بیماران این انجمن قرارداده شده است.

وی همچنین توزیع 159 موردپوشاک و 480 مورد سبد غذایی، 35 نفر استفاده از خانه یوگا، 239 نفر استفاده از کارت استخر، 37 نفر استفاده از سالن های بدنسازی و آمادگی جسمانی، ارائه پوشینه رایگان به 178 نفر، ارائه خدمات مشاوره پزشکی، خانواده، تحصیلی و قضایی با حضور متخصصین مشاور روان شناسی به 129 مورد را از دیگر خدمات ارائه شده در این انجمن برشمرد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان یادآور شد: در سال‌جاری دیدار با مسئولان دستگاه های اجرایی استان از قبیل نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زنجان، استاندار محترم، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در مانی استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران انجمن ام اس صورت گرفته است.

وی افزود: کسب مقام های ورزشی در سطح استان و آماده سازی ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات، اعزام سالانه 40 نفر از بیماران به مشهد مقدس در صورت تامین اعتبار و برگزاری کلاس های آموزشی رایگان از دیگر خدمات ارائه شده در این انجمن به بیماران به شمار می رود.

گنج خانی تاکید کرد: خدمات ارائه شده مذکور با مشارکت و همکاری خیرین و اعضای کمیته های انجمن صورت گرفته است.

ارسال نظرات